I wonder....!

Om man är vänner.. Ska man inte behandla varandra väl?
Om man gör ngn illa.. Ska man inte då göra ngt för att det onda ska försvinna?
Om ngn ber dig att sluta göra det du gör pga att du ger den andra smärta.. Ska man inte försöka sluta med det då?

Är det tillåtet att bara köra över ngn?
Är det tillåtet att behandla ngn som SIN egendom?
Är det ok att anklaga/anta/påstå en massa saker som inte är sanna?

Är det rättvist att bara ösa en massa skit på ngn och blocka kritik helt mot en själv?
Är det rättvist om man använder saker man fått veta i förtroende emot ngn?
Är det rättvist att den andra ska ge en massa skit oprovocerat?
Är det rättvist att lägga ansvaret på den andra?

Är man vän om man bara säger en massa men inte lyssnar?
Är man vän om man inte bryr sig om den andras känslor?
Är man vän om man anklagar den andra för allt?
Är man vän om man inte tar ngt på sitt eget samvete och försöker?

Är allt detta vänskap?
Är det såna här vänner man vill ha?

Inte jag iaf..
För mig gäller det att kunna respektera varandra.

Allt i världen är som ett mynt (minst)
Finns alltid två sidor att se på saker.. Min o din... hans o hennes.. osv..

All denna orättvisa som finns.. Önskar att jag bara kunde blunda, blåsa lite, så försvann det.
Denna tyngd jag bär på.. Kommer den ngnsin försvinna?
Kommer jag ngnsin se saker å ting i färg igen eller kommer det vara grått lääänge till?
Snart ger jag helt å håller upp!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym


fråga dig själv om du gör dom här sakerna..
Du ser det från ditt håll.. jag från mitt..
Och det enda du säger är att mitt sätt är fel.. tänk om det är ditt sätt som är fel? Eller bådas är rätt.. alla tänker inte lika dant.. Alla människor kan inte stänga inne de som gör ont.. Jag säger till när jag blir lessen.. och det är jag inte dålig för!!

2007-04-12 @ 18:16:15
Postat av: .......

........

2007-04-13 @ 14:54:34
Postat av: Annapanna

OKEJJ då var det bestämt nu skajag värkligen total söta ner dig imorgon få se om man kan muntra upp världens bästa sessa imorgn...bry dig inte om dessa dumheter darling..ta inte åt dig för allt i världen..du är en egen männsika och det är synd att vissa inte har fullt utvecklade hjärnor för att inse att man inte kan äga en människa som sin egendom..tycker om dig massor stumpan..pussar och kramar

2007-04-14 @ 16:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0