Mindre glatt inlägg

blogg.. blogga.. finns egentligen massa grejer man vill skriva som man aldrig skriver.
Jag undrar hur det kommer sig att man aldrig rensar på ritkigt med inre tankar å känslor osv. Varför tänka sig för å bry sig lixom. Låt säga att jag inte mår bra alls.. Varför inte då skriva vad man känner och vad man tänker. Skulle det vara så hemskt. Det jag tror.. Vilket är en bidragande faktor för mig.. Är att man inte gör det pga det man skriver är ju hur man känner, tänker osv just vid det skrivande tillfället. Kanske inte stämmer in på dem övriga 23,5 timmar som finns på dygnet. Sen tror jag att man är mer eller mindre rädd för reaktioner av omvärlden från dem som läser.
Kanske tolkas man som en deppad splittrad självmordsbenägen tös.. Eller kanske en självupptagen översittare som tror sig vara bättre än alla andra. Men grejen är nog att man även kanske inte uppfattas som ngt annat än man menar.

Man läser egentligen hur bra nån har haft de. Vad för roliga saker som hänt i dennes vardag osv. Men varför skriver man inte även hur dålig ens dag har varit. Hur man kände sig under dagen osv.

Min dag idag har inte varit dålig på de sätt som nu förmodligen framstår. Min dag har som alla andra dagar varit helt okej. Men om man säger så här..
Den har även varit lika grå som andra dagar.

A T T jag vill hitta en ny lägenhet som jag och mina favo killar kan bo i. A T T jag vill ha diciplinen att fixa mig mitt körkort. A T T jag vill vinna pengar så alla andra lösa problem löser sig. A T T jag vill att Daniel flyttar närmare Lkpg. A T T jag vill träna. A T T jag vill gå ner i vikt. A T T jag vill alldeles för mkt. Vill massa å gör inte lika mkt.

Vad vill jag säga med detta inlägg.. ??
Inte den blekaste aning.
Och jag känner att jag nog måste tillägga att jag inte alls mår så pass dåligt som det kanske kan uppfattas som. Jag är bara en av dem få som funderar på en massa skumma grejer.

Och detta kom jag att tänka på just för att jag läste en blogg som jag råka komma in på. Där en tjej skriver om hur bra hon har det och hur lycklig hon är. Man måste nog läsa inlägget. För min första tanke var nämligen "som om lixom" Men det är klart att folk kan vara lyckliga, men det var bara så typiskt.

Därför bestämde jag mig att skriva ett mindre glatt inlägg.
Vilket jag tror jag lyckats med.

Får se om jag får några kommentarer nu..
För jag skulle uppskatta om DU kunde skriva din reaktion på detta blogg inlägg.

Puss i ljumsken!

Kommentarer
Postat av: LillaAnna

Min reaktion: Oftats kanske man inte vill dra ner andra i sitt sunk lixom.. Alla vet att alla har sina egna problem på olika nivåer... vet inte varför man inte vädrar dom.. Men största anledningen är nog att man inte vill att folk ska veta att man har dåliga dagar/humör and so on.. man vill verka perfekt.. men alla vet ju att ingen är perfekt..
Det här kan vi diskutera mer om nästa gång vi pratar i tele.. för de är jäkligt intressant!

Love

2007-11-16 @ 23:15:40
Postat av: Jenny

Jag måste bara säga att man märker på dig om du mår dåligt, eller jag gör det iallfall. Ja du jag skriver mindre glada inlägg men jag bryr mig inte om vad folk tycker och tänker om det, eftersom det är mina känslor ocn ingen anans. Du vet att jag finns om du vill prata

2007-11-17 @ 17:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0