Tjingeling!

Då va de fredag kväll och jag är jätte trött. Antingen beror de på att jag nyss sovit typ tre timmar eller så betyder de att jag inte kommit ikapp den sömn kroppen saknar. Jag är även hungrig. Ändå åt ja som en varg vid middag som vi inte åt förrän kanske närmare halv sju. Kanske för min förbränning äntligen har ökat eller så e de för ja e gravid.
Å ja e trött å hungrig typ hela tiden för ja e gravid. G R A V I D ! ! !  De e knappt att ja fattat de själv. Lite overkligt e de faktiskt. Men de kanske inte e så konstigt då ja faktiskt inte känner av de på nåt sätt. Vilket oxå e en bra sak. Jag vill ju inte direkt må dåligt på morgonen osv. Trodde inte ja va samma i humöret t o m att jag endast kanske var lite blödig och blev lätt ledsen. Men idag när ja låg å mys prata me J då han kom å väckte mig så fick ja veta att de visst märks. Hehe! De ska va så ;-)) Men han älskar mig ändå.

I skrivandes stund så sitter jag i köket och fick just veta att i detta rum finns nutella. Asså ni som ätit de vet hur fantastiskt gott de e. Å då syftar ja absolut inte på en macka eller nåt annat.. Utan man tar nutella burken, sked och ett stort glas lättmjölk å sätter sig bekvämt å börjar njuta. Hur göttit som helst!  -mmm- 

Nu är den teoretiska delen klar i skolan. Har endast inlämnings uppgifter i det ämne jag har på distans, Rehabilitering och Habilitering. Har avverkat 3 teman av 7 möjliga. Det är 3 kvar som ja gör hemma medans den sista, tema 7, grundar sig på min APU, den utför ja där. Å på måndag börjar praktiken på Vrinnevi. Ska bli sååå intressant att få komma in i den psykiatriska världen. Den avdelning jag ska göra min APU har olika former av diagnoser. Allt från Schizofreni till självdestruktivt beteende. Ska infinna mig kl 13 för att få en introduktion, får information och schema  osv. Sen på typ tisdag börjar de. Längtar som f-n. Hoppas ja itne blir besviken me tanke på att de e så långt.
Som tur är åker ja inte dit första dagen själv. Therese i min klass ska till samma, fast anann avdelning. Så första dagen får man sällskap. Vilket är toppen. Då e vi två som ska se till att vi hittar rätt, vilket är skönt då de e långt bort. Vill ju inte bli nervös eller börjar gråta nånstans. Känns inte så avlägset att göra de då ja pendlar hela tiden me att vara glad och ledsen. Hoppas inte detta förstör mina serier. Mina älskade serier! SKulle inte klara av veckan utan dem. Å nu när Desperata Husfruar har börjat igen oxå! Wonderbart!!!!!

I veckan har ja handlat nya kläder och skor till Victor. Han blev jätte glad å gilla alla kläder och båda skorna. Käns riktigt bra. Då han är i den åldern att han inte kan ha samma storlek varje årstid så va de dax att köpa nya kläder och sommar/vår skor. Köpte honom 2 jeans, 2 linnen, 3 kallingar och 2 skor. Idag fick han en motorcykel. Han har velat ha en ny bil eller motorcykel så länge.. Å i veckan var ja på utvecklingssamtal på dagis å fick sååå mkt beröm för honom så de va inte klokt. Vart nästan gråtfärdig av stolthet. INget är ju nytt för mig men de känns så otroligt fint asså att få höra de. Få bekräftat att ja inte är en mallig mamma som tycker de bästa om sin son, utan ja är realistisk och tycker de ja gör me all anledning då andra märker av de.
Ni som är föräldrar förstår hur de känns att få beröm för sin uppfostran. Går knappt att beskrivas i ord utan att låta mallig. Underbart iaf!


Just exakt nu så känner ja mig på väldigt mkt bättre humör än ja gjorde tidigare idag. De enda som är värre e att ja e hungrig. Ska ta mig lite oboy å en lingon macka sen ska ja mumsa lite nutella :P

Sov gott gott folk!

Glöm inte kommentera.
Å när ni väl gjort de så får ni inte ta bort dem -blänger på-
Ja blir såååå glad över kommentarerna.

Å du Sanna.. Ja har varit inne på din blogg å kollat lite.. Måste bara säga att man blir lite förvirrad. Eller så va de bara så att min dag har varit sådär å de har påverkat. Men ja fick inget grepp om dig lixom.
Sen har ja funderat på en grej.. Snubbla du bara in på min blogg eller var de ett mål som du var medveten om?


Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Anna w vind och sne;)

så roligt läsa i din blogg allitd hittar man nått intressant men åh andra sidan det borde inte vara så svårt då du är en jävligt speciell och intressant människa med väldigt värdefulla åsikter och tankar! ta hand om dig massa kramar och din undran svaret från mitt håll var nog att det är ett med vetet mål att snubbla in på din blogg...

2008-04-20 @ 10:56:02
Postat av: Jenny

Hello dear.. =) Alltid skoj att läsa din blogg =)
Du har blivit duktig på att uppdatera... haha kan man inte säga om mig precis, men jag ska... snart =)
Krammmmm

2008-04-20 @ 13:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0