Våga bära helmut!

Hallihallå!
Så skoj me kommentarer!
Sanna.. De e extra skoj när nån man inte känner skriver ;-))

Asså ja måste börja me å säga.. F Y F A N ! ! ! !
Såg en film igår på 3an. Vad är oddsen i verkligheten att man träffar en underbar kille, som visa sig vara en Prins å man lever sedan lyckliga i alla sina dagar? :O H A L L Å ! ! ! !
Lixom ja e bara i 6e veckan så riktigt blödig kan ja inte vara pga graviditet, men shittan gittan asså. Ja böla inte för de va vackert å skoj.. De e sååå jävla otroligt asså! Sen när händer det sago grejer på riktigt? I de verkliga livet lixom!??!
Man sitter me en massa jävla utgifter å har mer eller mindre ingenting att leva på. Har inte direkt några hobbys att sysselsätta sig me. Inget körkort så man är flexibel på avstånd till folk. Lixom.. Va hände me rättvisan?
Nu vill ja vinna en fet jävla vinst på nån av mina triss som ja alltid köper så även ja kan få vara lycklig utan några problem. Pengar är något som alltid kommer stå i vägen. Å den som säger annat kanske ska nog stanna upp å tänka till å börja bli ärlig mot själv. Skulle ja inte haft mina skulder å avbetalning, skulle ja må iaf dubbelt så bra. Skulle ja inte ha dessa förbannade avbetalningar så ja har mer pengar varje månad. Mer pengar varje månad resulterar i mer frihet å mer avslappning. Slippa bry sig. Slippa tänka att de ska funka si å så länge.. B L A B L A B L A B L A B L A B L A
Skit va de me de. Har levt i de länge så ja kanske borde vänja mig snart. Dock bättre. Mamma har ja de största tacket till att ja har de så pass som ja har de! -kramar- Älskar dig!
Min poäng e att vi alla lever olika liv med olika problem. Eftersom man inte exakt vet va en annan går igenom eller tänker/känner kanske man ska tänka sig för innan man gör/säger nåt.

Sen för att visa min mognad måste ja säga en sak som ja kom fram till idag.
Ingen kan väl ha missat reklmen om pension tror ja de e. Där en e jätte vuxen å tar trappan ner i basängen.. Å en annan använder underlägg för glasen. Ja e den som använder hjälm. Min son har fått mig att använda hjälm. Dock hade ja bara de när ja cykla me honom. Men idag kom ja fram till att ja alltid ska ha de. Den som skrattar å tycker att de e stört löjligt kan ju göra de för sig själv. Eller försöka skratta mig i ansiktet. För de finns inte argument till varför man inte ska ha hjälm. Den enda ja själv hade va att de va töntigt! :O Ska en matcho grej lämna min familj utan mamma? Nä! De e mer matcho att våga ta hand om sig utan att skämmas. De e inte bara för min egen skull utan även för min familjs. Inte bara dem ja lever me utan även mina föräldrar och syskon m.fl.
Så ja säger.. Våga bära helmut!


En sak som är super duper skoj...!!!!
Min älskade vän Liza har kommit in på en foto skola 10 mil från Linköping. Hon börjar till hösten och kommer då bo ca 14 mil närmare mig! Hur skoj e inte de då lixom. Vi kommer kunna umgås mycket mer än va vi gör nu. Sweet!!

Nu e de dax att plugga. Ska göra ett arbete om Teckenspråk. De kommer bli lite tufft. Hade först sagt att ja ska ha denna onsdag till att inte göra nånting då ja har pluggat så mkt dem senaste dagarna, men ja känner att ja vill få allt klart. Bättre me en hel helg ledigt än en onsdag ;-))

Många kramar till min gravida vän Jenny! Tänker på dig å hoppas du mår bättre snart!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: LillaAnna

Visst är du super duktig som använder cykelhjälm! Tur du har en så förståndig son! ;)
Och du vet.. för å vinna måste man ju oftast spela på något.. ;)
Hörs å störs!
Kramen

2008-04-16 @ 18:21:23
Postat av: Jenny

haha helmut...Det sa alltid min mamma när jag var mindre... men helt rätt vännen att använda... ska jag oxå börja med som sagt...
Love you vännen..
Krammmmm

2008-04-17 @ 19:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0