Hemma!!!

Nu har han äntligen kommit hem min son! Hur underbart som helst!
Idag e han på skolan (6-års) å han e sååå stolt. Min älskade going!! Blev ännu gladare när ja kom hem å såg han då han hade allt hår kvar. Han skulle egentligen rakat Mohikahn (?) frilla när han va hos pappa. Så vi får ta honom till en frissa ist så han kan behålla håret utan att behöva raka =))

Blev lite lack när ja kom till skolan å fick veta att dem stänger fritids kl 18. De va ju snällt av henne å ge mig den infon IDAG att de inte går att lösa. Frågade vid ett möte ang tider "sent" på kvällen å hon skulle kolla upp och återkomma till mig me svaren efter hon pratat me rektorn. De där kallas "ja kollar upp det och återkommer till dig". Framföhållning.. Va e de?? :O
Blev lite lacknafta å fråga lite grejer ang tider å så.. Å får svaren "Ja vet inte". Ni anar inte va ja HATAR de svaret. Vadå vet inte..? Ta reda på de då! -suckar högt-
Så ja knalla ner till rektorn direkt då ja ansåg att detta va ju skandal att de inte fanns svar till mig. Då visa de sig att de finns flex/jour till 18.30 om man kommer me tre dagars framförhållning.
Framförhållning.. De vet ja va de e iaf så de e lugnt. Tyvärr så krascha denna dag men de löste ja. Ringde Svärmor som ja vet har semester då ja jobar för henne denna vecka. Å hon kunde! Helt underbart! Trodde för ett ögonblick att ja skulle bryta ihop på skolgården. Va så upprörd att ja skaka asså. "ja vet inte" Herre jävlar asså! SHIT!!
Jimmy skulle lixom komma typ 18.15 som senast kanske.. OMG! 15 min! Men men.. nog om de. Ja löste de ju. Som vanligt. Shit! Va skulle ja göra utan mig själv *S*

Va å handla grejer åt Victor i fredags innan jobbet. Anna darling hängde me å hon köpte honom hans skolväska.  Spindelmannen ryggsäck. När han såg den så sa han "åh en sån ja önska mig" Att ungen har sånt bra minne e för mig ofattbart! Dock hade ja oxå de innan ja fick barn. Allt som sas å gjordes satt som berget imitt huvud. Kunde hitta till ett ställe genom att gått där en gång tidigare. Men nu.. Ja.. Asså.. Minnet e helt okej men långt ifrån som förr. Haha!
Köpte även gympa shorts å mugg till skolan. Pärm har ja hemma. Fruktlåda trodde ja att ja kunde lösa me en bytta hemifrån. Men ja hade ingen =( Rensa ju förut å slängde en massa.. Haha! Rensa ska vara bra för själen bla bla bla! Big NO NO! Så nu måste ja köpa en iaf. Likaså måste ja köpa gympa dojer till han. Imorse ville han för första gången ha mys braller på sig :O Aldrig velat förr.. Skulle alltid ha på sig på jeans. Ja som inte köpt han nya. Dem han hade kunde han självklart inte ha. Så ja måste köpa nya braller oxå -andas tungt- Sen kommer kylan nu så en munkjacka vore fint så han kan ha t-tröja på sig under jackan. Men de e för kallt på morgonen att endast ha de :S -andas tungt igen-
De va mina undan lagda pengar de :S Men men... Han behöver ju de så de e inte nåt att snacka om! De min son behöver.. De köper ja!

Asså fatta va ja behöver sömn. Likaså va de när ja vänta Victor. Sov hur mkt som helst. La mig me Victor igår.. ca 19.40 å va uppe två gånger på toa under natten.. Vakna av klockan imorse 06.20.. haha! Ja va trött. I fredags sov ja ju ingen middag då ja va på stan me Anna. Lördags jobba ja delad tur å vila inte på min långa rast då Jimmys kusin fyllde så de va fika som gällde (super gott för övrigt. Vet vem ja ska aktivera när de e dax för kalas här *S*)Å igår kunde ja inte heller vila middag för då kom han ju hem. Så ja la mig tidigt me honom ist. Skönt som fan. men trött e ja iaf.

Måste bara säga ytterligare en gång.. Fy fan för att ha humörturbulens asså! Kan man inte få vara antingen glad, sur, ledsen eller arg. Hela dan så man slipper pendla. De tar nån sek typ från glad till nåt negativt. Men de tar skit lång tid att gå från nåt negativt till glad. WHY?!?!? Dumma fröken har eventuellt paja min dag! Usch å blä!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: LillaAnna

Jag kan handla kläder! Inga problem! Jag har redan shoppat lite idag på mammas rabattkupong :D hehe.. Du kunde ju sagt lite tidigare att han behövde en munkjacka ;)

Det är okej att humöret pendlar när man är på tjocken.. de är sånt man får räkna me har jag hört.. :)

Nu måstejag fortsätta jobba.. stressigt stressigt..



l o v e y o u <3

2008-08-18 @ 15:36:29
URL: http://nogg.se/twizz
Postat av: Jenny

Va bra att de löste sig iallfall... att jag inte tänkte på det då när du berättade att jimmy jobbade till kl 18, men men ..

Hoppas de har gått bra för Victor i skolan idag =D

Förstår hur du känner med humöret...Det är ok att man känner så vettu...

krammm

2008-08-18 @ 16:18:47
URL: http://www.nogg.se/jennyzan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0