Midsommar

Igår på fm va vi nere på kollo hos Jimmys mormor o morfar. Där blev vi bjuna på midsommar mat. Mitt enda krav på dagen M. Super gott va de. Tänk så gott de kan vara me bara lite potatis och gräddfil me massa god gräslök :P
Vi kom undan regnet me nöd å näppe. När ja väl kom till jobbet så insåg ja efter ett tag att va värdelöst de e att börja kl 14. Jobba en timme för att sen sitta å ha rast i 30 min. Men dagen gick skapligt fort. Lite tjat å upprepningar men annars funka kvällen bra. När ja väl slutade så cykla ja över till en polers till Jimmy som bor några gårdar längre bort från jobbet. Där satt dem å mumsa god bål me massa god frukt i.. Öl.. Vin.. Whiskey.. Chips å dip. Ja fick dock chips å dip samt cola. Najs! Trevlig kväll!

För övrigt så sitter ja här å kl e snart 11 och d e återigen dags att sätta mig på cykeln inom väldigt kort. Vara där till kl tickar till 21 och sen hem för att göra absolut ingenting å återuppleva detta imorgon. -suckar djupt- Ja jobbar gärna å tjänar pengar. Men varför kan inte dagarna kännas me mer glädje å mening? Vakna, äta.. tick tack.. äta, fixa mig, cykla till jobbet, jobba, cykla hem, kolla datan, fixa mig, sova.... Vakna, äta.. tick tack.. äta, fixa mig, cykla till jobbet, jobba, cykla hem, kolla datan, fixa mig, sova...
Alltid finns de nåt att klaga på å detta e va ja klagar på nu. Ja vill ha nåt å göra. Nåt som e skoj å som man kan tänka på hela dagen efter när man jobbar.
En annan dag

En annan dag

Kommentarer
Postat av: LillaAnna

Gumman då.. jag är lessen att vara den som berättar det här för dig.. det är jätte hemskt och ledsamt.. men livet är så här.. :: Sova.. jobba.. äta.. sova.. jobba.. äta.. sova :: det blir inte roligare lixom.. Vi får se till att börja spela på något så vi vinner några miljoner var.. då jäklar kan vi ha skoj!!! Då tar vi våra familjer å reser iväg till en vit sandstrand någonstans i ingenstans!!! Hallelulija så underbart det skulle vara -drömmer sig bort- Du & jag med kokosnötter på tuttarna å en drink i handen!!



l ö v y o u <3

2008-06-21 @ 21:17:15
URL: http://www.nogg.se/twizz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0