dålig start på en solig dag

Just nu sitter ja här vid min laptop och bubblar av ilska. Sen i mars har ja velat ändra inkomst då ja blev sambo 1 april. De gick inte så bra så ja har hållt på å pratat me dem gång på gång på gång ang detta. Dem sa att dem registrerat hans inkomst nu bla bla bla. När månadens slut kom (april) så kom ingen faktura. Ringde gång på gång på gång igen å början på maj så fixa dem de. Slutet på maj kom inte heller nån faktura så ja ringer IGEN och dem säger då att de har legat fel i systemet bla bla bla men att NU e de ordnat så fakturur kommer komma from denna månad (juni). Å som kompensation för att krångel så skulle innevarande månad (april) inte behövas betalas då felet legat i att de va fel registrerat i systemet och det är inte mitt fel. Ja blev nöjd å glad å väntade denna månad på en faktura på två månader.
ELLER HUR!!!
De kommer en faktura på 945:- för tre månader. Då har man inte räknat bort april månad samt missat att skicka info om att under sommaren har man inte reducerat då det är "skollov" även för förkolebarn mellan 4-5 år. Ytterligare två grejer dem felar me som VI måste betala för. Uppenbarligen va ja väldigt otrevlig i tfn (som hon för övrigt förtjäna) så hon säger "om du inte ändrar tonfall blir ja tvungen att lägga på luren då jag inte accepterar att man pratar till mig på de viset" WTF!!!!!
Summa sumarum (eller va de heter) --> hon sitter på hög inkompetens och fakturan kvarstår.
(Tillägg: hon från kommunen ringde upp mig för att säga att me tanke på min inkomst så ligger det till som det gör. Hon har kollat på mitt ärende och det är min inkomst som är boven till hög räkning. Och hon skriver av 260 :- ))

För övrigt så e de som alla känner till räkning dags. Ja har inte nån inkomst så Jimmy kommer få betala allt. Även de som e mitt namn på. Å alla som känner mig eller trogen läsare vet att pengar påverkar mitt humör. Får se hur länge ja kommer vara på mindre bra humör å när de blir bättre. Usch å fy fan säger ja bara. En månad utan pengar.. Hoppas de e en månad me full av regn så ja inte har ens lusten att gå in i centrum. Dåligt väder = dåligt sukt efter nåt!
(Tillägg: Hon fick ingen tid idag men hon boka på lördag så ja kan vara me iaf -hurra-)

Nu skriker både bebis och kroppen efter frulle. Ska äta frulle å vänta på att Anna hör av sig ang frissan tid. Hoppas on kirrat en så vi kan åka ner på stan. E sååååå nyfiken på hur hon ska göra. En stor förändring blir de å ja vill vara den som e me när den händer. Så ja håller fingrar å tår på att hon får en tid. Skicka mess till henne nyss. Verkar vara nåt wierd. Men har hon inte hört av sig efter min frulle så får ja ringa henne. Sover hon e de ju perfa att ja ringer. Dagen efter löning. Måste vara snabb på att boka ;-))

TRE DAGAR KVAR TILLS VICTOR KOMMER HEM!!!!!

Kommentarer
Postat av: LillaAnna

Snart är du här!! Wooo!! Snälla Nicke som kunde köra ut dig!!

Japp klipptid på lördag! Hurra! Nu ska de hemmablekta blonda fula bort! Ser fram emot det med spänning och nervositet... hehe



å du.. pengar fixar sig alltid! You know it!

Love you!

KRAM

2008-06-26 @ 12:26:05
URL: http://nogg.se/twizz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0