En sån dag!

Idag e en sån dag som leendet e som större å tonen som snällast!



Ja e såååå trött..
..gräl..
..tjafs..
..diskussioner..
..tomhet..
..smärta..
..de gråa..
..ensamhet..
..brist på kontakt..
..smärta..
..mänsklig kyla..
..lathet..
..frånvaro..
..trötthet..
..storlek..
..smärta..
..saknaden..

Llistan kan göras sjukt lång!!!


Visserligen e ja gravid men fy å ve.. Detta känner man iaf. Den som inte gör de, kanske borde se över sig själv och-/eller sin omgivning. Asså inte allt som står.. Men många kan nog dem flesta koppla till sig själv. Me egen tolkning självklart.

Så denna dag känns inte så bra. Vakna inte till detta. Utan känt dem flesta punkter komma smygandes men de va i morse som ja vakna på fel sida. Sen att sonen inte vill klä sig på morgonen gör inte saker å ting bättre eller lättare. Samma prat varje morgon. Han e dock bara 6år så man får ha lite överseende. Av dem som e äldre då.. Ska man behöva tjata på dem oxå? E ja tvungen att bli bitter som förr för att de ska hända grejer?



Ja tycker de e så ruggit lustigt asså. När ja inte mådde bra alls å va väldigt bitter å sket i de mesta så lyssna folk på mig. Men nu när ja faktiskt trivs me mitt liv å mår skapligt bra å allt de där.. Då blir man inte hörd. Man lyssnar på mig men man hör mig inte. Helt seriöst.. Måste ja bli bitter för att saker å ting ska nå fram?????
Visserligen e ja bitter å negativ av mig men nu syftar ja på mitt sett utåt.
De finns många olika ord som folk skulle beskriva mig me men ja tvivlar ärligt på att bitter e en av dem.
Inte så ja hör iaf. Ja e skapligt omtyckt för min raka personlighet å att ja alltid e glad å prudlande (om de nu heter så). E va ja tror iaf.

Ja e den som behandlar andra som dem vill bli behandlade. Å då menas självklart inte inre viljan, utan den viljan som visas. Lite som "som behandlar andra vill bli behandlad själv". E man på ett visst vis mot mig får man samma mynt tbx, genom min tolkning då självklart å inte spegelvänt beteende.



Åter igen.. Ja e så ruggit trött på så mkt just nu. Ja vill bara att dessa dryga 6 veckor kan vara slut så ja får balans i kroppen igen. Så ja kan gå igen.. Cykla igen.. Bära varor igen.. Sitta/stå/ligga igen.. Fixa ordning hemma igen..
För som de e nu kan ja inte ta längre promenader (syftar då endast på en promenad till centrum t/r), blir värre å värre å cykla, kan inte handla då de blir tungt av bara 2 liter mjölk, kan inte städa då de e svårt att undvika att böja sig eller lyfta grejer mm mm mm mm
E sååå trött på detta. Borde finnas gratis hemhjälp via försäkrningskassan som kommer varje dag å gör alla dessa saker åt en så länge man har läkarintyg. GIVE IT TO ME!!!!!

Palla lixom!!!
Gah!!!

    

(skriver av mig för att ja e för lat att skriva dagbok så ja kommer inte svara på dumma frågor om nånting. Ta de som står på ditt sätt håll de för dg själv)

Kommentarer
Postat av: LillaAnna

Intressant inlägg.. Skulle gärna vilja säga så mycke.. Men du ber att man ska hålla de för sig själv.. så då gör jag de.. Vill du höra mina tankar om något så vet du ju vart jag finns lixom.. -krama om-

2008-10-23 @ 12:13:28
URL: http://www.nogg.se/twizz
Postat av: LindaE

Är du redan i v. 34?

Ja jag läser din blogg men kommenterar aldrig;-)

Kram till dig!

Linda

2008-10-24 @ 15:08:03
Postat av: Jenny

Finns här om det är något, det är det ända jag säger om detta =)

2008-10-24 @ 17:43:32
URL: http://www.nogg.se/jennyzan
Postat av: Anna W

bitter eller ej är du en helt fantastisk tjejj!!!





vad sägs som en våldgästning av anna i veckan?

2008-10-25 @ 09:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0