blond vs mörk

Ojdå.. Va ett tag sen ja uppdatera. Vilket resulterar i att de e jobbigt att skriva allt. Så ja kommer garanterat glömma skriva grejer. Bli inte sur eller stött, säg de bara så ordnar ja till de. Har inte heller skrivit kalender eller dagbok (oj, dagbok, de va typ 100år sen sist) så ja måste minnas de helt å fullt me egen verksamhet å den e lite ur balans så att säga.

Kan börja idag å gå bakåt då.

Vi har äntligen fixat en turbo. NU äntligen har dem kommit in i affärerna. Så på onsdag kommer vi även få den lagad =P Hurra! Slippa låna bil hela tiden. Sweet!!!

Ja har FETA problem att bestämma mig om ja ska vara ljus eller om ja ska vara mörk. Som en sa till mig tidigare idag
"Sötare i blont, coolare i mörkt" De ligger nog nåt i de måste ja säga. De e billigare att vara mörk dessutom. Då behöver man bara en kartong för varje gång. Ser inte så blek å rund ut heller för den delen. Dock så saknar ja att vara blond. E ju mer van att vara blond än mörk. Trivs som fasen i bådeoch. Just därför de e svårt. Men men.. Har fixat halva håret ljust. Helheten ser de ut som ja e en trend för hösten. Smälter bra in i ett höst träd *S*
Typ alla säger mörkt hår. Åh!

1a december så kommer vi få nya grannar under oss. Jenny me familj kommer flytta in. Najs. Då e ju sommaren räddad iaf om ja inte lyckas skaffa oss nedreplan me baksida. Kan ju använda deras =P Sen flyttar dem skit nära lagom tills bebis kommer så de underlättar mkt om de sker på sena kvällen.

Jocke... Hoppas du mår kanon å inte lider så mkt av smärtan. Tänker på dig!!

I helgen så bjöd ja på middag. Sonen va hos pappa. Mina gäster va; Helle, Liza, Anna o Jocke samt Jenny, Linus o Kevin. Ja bjöd på kyckling wok me nudlar å diverse sås till. En stund efter maten satte vi oss ner å spela lite spel. "Hur fan visste du det" samt "Så det kan låta". Roligt! E inte så bra på frågesport men det e skoj som tusan!
Under dagen så mötte ja Anna på stan å vi shoppa färg till mig. Har försökt få blont hår men som ni läst där uppe så går de inte så bra. De vart dock bättre, men de inte i närheten av hur ja vill ha de. Nu återstår frågan.. Ska ja fortsätta eller bara fixa de mörkt?
Anna följde me hit direkt efter stan å hon hjälpte mig färga. Hon va även den som laga maten -krama- Liza kom oxå tidigare. Hon pluggar foto i Kjisäter (om de nu stavas så) å kom till stan redan på fredagen. Sov dock inte här utan hos en klasskompis. Dem va ute å svira på kvällen. Den kvällen så va Jenny hos mig å vi spela min sons tv-spel ssx. Vi tjöt för de va skoj. Väckte en heldel minnen från förr när vi levde me våra ex. Haha! Hon å ja kunde sitta uppe hela natten förr bara för att spela detta spel. Skojskoj! Kändes i tummen kan ja lova. Men de va de värt.

På söndagen blev ja fotad av Liza. Hon tog även kort på familjen. Ska få de i present. Ser fram emot bilderna. Kommer bli sååå fint att ha uppe på väggen sen!!! -ler brett- Passa på att utnyttja hennes närvaro, så hon följde me Jimmy till Nyköping å hämta VIctor medan ja va hemma. Får så ont på höger sida av att åka upp. Skönt att slippa.

I måndags fyllde ja år. Min kära vän Anna gratta mig nog överallt tror ja. Kändes najs å vara uppvaktad överallt som ja logga in -krama-
Mina presenter;
Dubbelbryggare av Anna. En som ja velat ha hur länge som helst. Koka kaffe på ena sidan å sen te på andra sidan. Hur najs som helst! Passa grymt fint in i köket =P Fick även te å en fin burk.
Av Jenny fick ja två burkar å två sorters te.
Jimmy å Victor gav mig ett nattlinne å te samt ett jätte fint kort från dem båda -älskar mestast-
Min Kuz gav mig en super fin lykta som ja även önskat mig.
Söndagen, helgen innan, fick ja även en fin blomma (som faktiskt lever) samt ett presentkort på 500:- (Kappahl) av min Svärmor me familj.


Lördagen den 4e så hade ja ordnat ett kalas för Victor på busfabriken. Piratrummet. Han bjöd 8 kompisar å de vart jätte lyckat. T o m ja tyckte tiden gick fort. Victor fick massa bra presenter.
Han fick bl.a. massa massa kulor, massa pirat grejer, tre tv-spel + ps2 konsoll, en ny kontroll + minneskort. Kanha glömt grejer men de e detta ja minns.
Min son e stor nu. Läskigt va tiden går fort. Han e lixom 6år nu, SEX ÅR!!!! =O

Ja mår helt okej. Foglossningarna blir som sagt bara värre å värre. Inte mkt varje dag. Men om man ser de till veckan så e den ena fredagen värre än fredagen innan. Mina promenader pallar ja mindre å mindre av. Cykla börjar t o m bli tungt.
Vissa dagar e de så illa att ja knappt kan röra mig. Medan andra dagar kan ja röra mig hela hela dan.
Ja har sökt havandeskapspenning men enligt förs.kassan så kan ja inte få de då ja e "sjuk" me min foglossning, medan läkaren på Kvinnohälsan inte direkt e hjälpsam. Ja hoppas bara att han kan ringa upp mig nångång. Ringde å bad om de i måndags samt i onsdags, och han har fortfarande inte ringt. Lixom, va e problemet!??!
Känns som ja har sååå mkt i huvet just nu. Fast ja egentligen inte borde de. Desto mer tiden går ju mer snurrig å känslig blir ja för ingenting.
En sak som dock får mig förvånad e hur enkelt de va att återgå till "gamla tankesättet". Den senare tid har ja tänkt en å två gånger innan för att ta hänsyn/respektera den involverade. Förr gjorde ja inte de. Då gjorde ja helt enkelt de ja kände för osv. Kom fram till att de e grymt mkt bättre som de va. Man ska inte ändra sig om man inte tror på de. Så nu e ja åter tbx till "gamla" Thez. Yeehaa! Man ska inte bry sig i onödan.

Bilder på de mesta kommer upp så fort ja orkat lägga in dem på datan å så.

På tisdag ska ja på mitt första skolråd. Blev ju omsedd till Skolråds representant eller va de heter. Likaså klassförälder. De e många mammor som vänt sig till mig, då e vi ändå 4 st klassföräldrar. Ja ska sätta mig ner i helgen så ja blir lite insatt. Vet inte ritkigt va som väntas av mig. Har inte varit sånt här förut så ja vet inte riktigt va ja ska göra. Men ja ska ta reda på de å sen styra upp grejer. blir bra de här! Ja får nåt att göra å tiden går fortare =P

Igår va ja me Jenny till Järdala. Hjälpt henne få jobb där. Dem boende blev glada att se mig. Likaså en anhörigs fru. Kändes najs att ja inte var bortglömd. De tragiska me de hela e att just för att ja inte kan jobba, även fast ja vill, så finns de hur mkt jobb som helst till mig. T o m en egen rad på typ 85%. Men men.. De e väl inte meningen!

Nu e de här inlägget så långt att ja känner att ja måste avsluta. Skriver de ja missat imorgon eller senare.

Ha de bra Hej!


Kommentarer
Postat av: Jenny

åhh ett inlägg...låååångt...roligt att läsa.

Ja jag tycker oxå du passar i både ljust och mörkt men mörkt är sååå mycket snyggare.. :)

Ja snart blir vi jätte grannar :) massa roligt.

hoppas du blev nöjd med te och burkarna du fick..

Nu ska jag gå upp och hämta barnen samt victor men vi se sju runt 13..då är det te och färga håret som gäller...krammm löve you

2008-10-17 @ 12:17:47
URL: http://www.nogg.se/jennyzan
Postat av: Anna W

satsar på wokpanna i julklapp till dig...suck förlåt jag inte ringde men jag låg och tjöt hela måndagen när du fyllde år men hoppas du fick mitt sms iaf..sketer jag vet men de tär något...mår inte så bra , har stött bort alla nu på sistone...förlåt känns som jag missar allt. Tänker på dig vännen iaf det ska du veta krama sambon och sonen

2008-10-19 @ 17:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0