Oj, länge sen nu!

Oj va dålig jag varit på att uppdatera. Tänker varje dag att jag ska göra det men det blir inte av. En gång har jag börjat skriva men va tvungen att avbryta.
Idag har Julia umgåtts med farmor. Härligt att få göra lite va man själv vill. Hon hade varit jätte snäll hela tiden å allt hade gått väldigt bra. Jag trodde faktiskt att Julia skulle var lite kinkig då hon är förkyld.

Härom dagen så va första på länge som jag faktiskt hade hemlängtan på riktigt. Så pass att jag t o m störde mig på dialekten här. Va på väg hem från farmor förra veckan och då va det en äldre man som pratade me en snubbe som jobba me att kapa ner grenar på träd.. Å dem hade en ruggig dialekt båda två. Saknar inte bara min familj och mina vänner utan jag saknar även stan. Stressen och alla människor och allt som ingår i Stockholm. Nu e de verkligen jätte länge sen. Får se när min tur kommer att få åka upp å suga i mig den härliga staden. Som sagt, körkort hade underlättat massa. Hade dock inte kunnat åka upp så mkt iaf då jag har dåligt med pengar men några gånger mer än va jag gör iaf. Men men.. Va e en bal på slottet! =O

I lördags va jag me familj hemma hos Anna o Jocke. Dem bjöd på middag. Grillat kött, pastasallad a´la Anna samt vanlig sallad. Jag åt så mkt att jag på riktigt fick ont i magen. Klämde och kände på deras vagn dem köpt. Verkligen super fin! Nu saknas bara bebisen =P Julia fick prov ligga den men hon gilla nog sin vagn bättre *S*

I mitt liv just nu händer inte så mkt. En grej som jag inte kan ta här just nu. Men inom snar framtid så kommer jag kunna prata om det å då lovar jag på heder och samvete att jag ska blogga om det. För övrigt så händer inte mkt i mitt liv. Samma saker varje dag. De enda som får mig att veta om de e vardag eller helg e att dem övriga familjemedlemmarna e hemma på morgon och fm.
På lördag ska Jenny ha fest då hon fyller 30 om en månad. Men när hon fyller så e hon inte hemma. Inte ens i Sverige. Hon e nämligen i Spain =P
Kommer dock bli lugnt från min sida. Ingen supa fest för mig, men huvudsaken e att jag kommer.

Idag e jag frusen, kanske pga för lite sömn. Sover dock middag typ varje dag. Men de e för jag vaknar varje natt och ger Julia mat. Hon vaknar typ mellan 2-3 varje natt. Fast hellre de än att hon e vaken längre på kvällen. Kvällen vill ja ha ifred. Den enda tiden på dygnet som e min lixom. På fm så har ja Julia och på em så kommer Victor från skolan.
Så jag har ingen som helst tid för mig själv från att jag vaknar tills barnen har somnat. Jag har ju egentligen inte direkt nån fritid överhuvudtaget. Va ja än vill göra måste ja tänka in minst Julia. Beror när på dan de händer. Efter kl 13 så e de mer eller mindre kört för då slutar Victor skolan.

I mitt tv-rum har jag numera ett mkt bättre bord. Fått ärva Anna å Jockes bord då dem köpt nytt. Så nu har jag ett sånt bord jag velat ha sen min mamma köpte sitt =O Jätte fint!! De enda som saknas nu e en annan matta. En som e mörkare. För nu helt plötsligt syns de att mattan e blå =S Inte fint!! Men allt har sin tid. Har så mkt grejer som jag ska spara pengar till att jag egentligen kan sluta handla och flytta ut till skogen. För det är sååååå mkt grejer jag vill ha som jag inte kommer kunna få. Men va vore livet utan drömmar!

Ha de bra Hej!

Kommentarer
Postat av: LillaAnna

Spåtant Anna talar.. Jag ser en ljus ljus framtid för dig!!



På lördag ses vi!!! -krama-

2009-04-21 @ 22:07:43
URL: http://annansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0