7 dagar kvar

Ja då var det söndag och jag har ju lovat att uppdatera bloggen. Så jag får väl ta å göra det innan klockan tickar iväg allt för mkt. Var tvungen att kolla när senaste inlägget var skrivet och det var 20e julia.. Ojdå! Det var ett tag sen. Har hänt en del sen dess faktiskt. Dock tänker jag inte ta allt i detalj då det blir för långt och sen skulle det inte uppskattas av inblandade.

Vi kan börja med det som känns mest skönt och allt.. Jag har gett bort mer eller mindre alla mina pass på sjukhemmet som jag jobbar extra på. Har endast typ 2,5 dag kvar att jobba och det känns grymt skönt. Lite trist är det då jag har diggat det stället väldigt mkt förut. Synd. Tänk så olika det kan vara med olika uppdragsgivare men samma personal. Synd! Jag tycker det görs fel och slarv hela hela tiden. Jag klagar/gnäller/skvallrar, vad du vill kalla det, men inget händer. Jag gör om det folk slarvar med, kommer på lösningar och fixar sånt som inte blivit gjorts fast det inte är min uppgift, utan kontaktmannens alt den som börjat med sysslan. Men jag får inte nån kredit. Inte ens en klapp på axeln/ryggen. Jag jobbar arslet av mig för ingenting. Dåligt betalt är det oxå.

Victor är fortfarande med sin pappa och det är ju skoj för dem. Han kommer hem på söndag och det ska bli totalt underbart att få hem honom. Har vid tillfället han kommer hem fixat klart i hans rum. Ska bli så intressant å se hur han reagerar. Mammas älskling!!! -sakna fetast-

Tidigare i veckan hade jag finbesök från Sthlm. Min älskade gamle klasskamrat Agge va här. Underbart! Hade med sig sonen oxå. Hitta direkt gjorde hon. Inte illa måste jag säga -tummen upp- Så jävla najs att ha henne här alltså. Hon bara kom ner på fika typ å sen åkte hem. Först så jobbade jag 7-13, hem och hämta upp sambon och dottern sen åkte vi ner till stan (Jimmy körde då jag inte gillar p-hus) för att möta upp dem och så käka vi lunch ihop. Jag och Mathias köpte glass efter maten som vi gick och mumsa på när vi gick till bilen. Jätte gott. Åkte hem hit och vi snacka och hade det jätte trevligt. Tyvärr va dem tvungna att åka hem när kvällen hade kommit då resan upp inte tar en kvart. Hoppas vi ses fler gånger och att jag kommer ha möjligheten att träffas utan den lilla då det tar mkt tid. Men huvudsaken att vi sågs/ses. Kanon bra initiativ min vän! Mer sånt! -krama hårt-

Förre helgen var vi på City Gross. Så härligt att strosa omkring på affärer som är stora. Älskar det. Vart inte så dyrt som jag trodde kvittot skulle hamna på så det var en lyckad resa =) Hehe!

Ett par dagar efter senaste inlägget hade jag den tuffaste dagen på jobbet. Jag jobbade arslet av mig till den grad att jag svettades som en jävla gris och jag ringde på hjälp från andra avdelningar hela hela tiden typ. Och då jobbade jag ändå med en av mina chefer. Kanske att denna person har fel position? Vi jobbar iaf inte bra ihop nånstans och det är ju bra att vi är så pass vuxna att vi kan konstatera det utan att bitas och rivas. Usch vilken h-vetes dag det var och då jobbade jag bara till kl 13 =O Katastrof!!

Jag har nu äntligen gått med i facket. Inte en dag för sent. Och nu kommer jag aldrig mer gå ur a-kassan. Det jobbiga är ju att det blir dryga 500 mer i utgifter. Men men.. Blir bra det här. Allt man gör kostar. Aldrig får man nåt.

Eller jo.. Fick ett gottogram härom dagen. Paket Noblesse (?)  av Anna som hon skicka till mig =). Tack så massa. Mumsigt att smaska på i bilen på väg hem från stan =P

Har haft dispyter eller vad man vill kalla det med en kompis och det är inte skoj. Aldrig skoj när det händer och det händer tyvärr lite väl ofta på sista tiden. Vi tycker olika, har alltid gjort. Därför blir det extra tufft när det blir nåt. Tar nåt så extremt på krafterna varje gång å blir det för tätt så har jag inte hunnit ladda upp igen. Jag har så mkt i mitt liv som jag måste reda ut att problem med vänner tyvärr inte längre kommer i första hand. Jag måste verkligen göra nåt åt min situation då min ork på riktigt är väldigt nära att ta slut. Krafterna tryter (om det heter så) med väldig fart. Tyvärr är det inte alltid folk fattar att jag menar allvar när jag säger att jag inte har nån ork till att engagera mig. Det är så illa att jag har inte ens krafter att bry mig längre. Så långt har det gått. Visserligen tål jag mkt och är extremt stark psykiskt, men inte ens dem bästa klarar allt en längre tid. Jag är inte nån ängel som klarar att lyfta varje gång. Mina hjärta och min själ är trasigt så jag klarar inte av att lyfta igen, mina vingar bär mig inte. Jag är trasig. Nu är det nog och jag tar hand om mina sk problem, en efter en. Går inte fort, men det blir ordentligt. Sen ska jag även rensa, både hemma och i livet. Kommer att rensa bort skit och sånt jag klarar mig utan. Nu är det dags att prioritera mig själv.

Livet börjar få lite ljusa stunder och det kommer bli sjukt mkt bättre när min älskade son kommer hem. Han är så saknad att det värker ibland. Han har varit borta så länge att hans doft nästan är borta från hans rum =( Han har varit borta sen onsdagen vecka 28. Svinlänge! Men nu är det bara sju dagar kvar =D Och denna vecka kommer han ha det kanon då han och hans pappa sticker till Öland. Längtar tills han kommer hem igen!!!!!!! Det är även en faktir till att jag inte är helt okej. Okej och okej.. Jag är totalt trasig. Sömnproblemen har kommit tillbaka. Inte lika grovt och jag hoppas det inte blir värre heller. Jag ska alltid ha problem. Pengar är nåt jag alltid haft problem med. Jag kommer aldrig kunna göra nåt utan att planera. Kan fan inte ens ta en fika på stan utan att planera. Inte för att det ens lockar, men jag skulle vilja kunna iaf. Just så suger mitt liv ganska så hårt. Jag vill såååååååå mkt men kan såååååå lite!
Jag hoppas verkligen att jag kommer få nåt av jobben jag sökt. Vill verkligen ha nåt av dem. Helst nattjobbet. Men man får ju aldrig välja.

Detta får räcka. Jag orkar inte skriva mer nu. Får snart kramp i fingrarna som dem far över tangentbordet.
Har redan suttit vid datan ganska länge nu och spelat massa spel på Facebook =)) Så jag är väldigt trött i ögonen. Nu ska jag ta mig en avslappnande kopp te innan jag gör mig redo för bingen.

Natti!!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej Therese...känns som jag tjuvläser din blogg VÄLDIGT ofta..du är så duktig på att skriva av dig å uttrycka dig..man blir facinerad av att läsa.. men ärligt så fattade jag först nu var ja skulle kunna erkänna mitt läsande S



Jobba inom långvården är tungt.. jobbar man med rätt person är de en dans på rosor å man skulle kunna jobba med de livet ut..men med fel person..så vill man bara hem så fort som möjligt å förtränga vad som skett under dagen.



Hoppas att allt e bra annars.. så fin familj du har.



Kram Jessica(christers)

2009-08-02 @ 23:47:15
Postat av: Jenny

Ja förstår dig vännen...det är inte detsamma där längre...

Sen vet du att jag finns om du behöver prata.

Som sagt den där utomlands resen är du sååå förtjänt av att ta med din son..och mig så klart...hihih

2009-08-03 @ 10:21:43
URL: http://jennyringdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0