Fettsugning

Idag är luften frisk men vädret skit. Man är aldrig riktigt nöjd. Det regnar men det gör min son glad för en regel som jag sagt här hemma är att om det är dåligt väder får man kolla på film och spela hur mkt man vill. Vilket han nyttjar just nu =P Dock får man inte spela data om man har kompisar hemma. Hehe!

Idag har Jimmy varit med Julia på bvc och hon vägde 10,4 och va 73 lång =P Mammas stora kicka! <3

Har dem senaste dagarna funderat på fetsugning på en seriös nivå. Kollat lite vad det skulle kosta mig och om jag gör allt jag vill så skulle det hamna på ca 50 000:- och sen kanske man "blir tvungen" att ta bort överflödigt skinn som ev blir som resultat och då tillkommer mer pengar självklart då det inte ingår i själva "sugningen". Det som jag tvekar över är om jag bara ska nöja mig med magområdet eller om jag ska fixa til benen samtidigt. Och när jag pratar fettsugning menar jag absolut inte att jag ska bli smal smal. Utan det ska vara fortfarande finnas lite mage kvar lixom. För jag vill inte bli smal hur konstigt det än låter. Detta kan jag dock inte göra nu då jag inte har nåt jobb. Vilket jag måste ha då jag vill betala av detta på kortast tid möjligen. Vilket kan bli väldigt svårt när jag inte jobbar. Visserligen får jag a-kassa om jag inte hittar jobb men den är typ lika "dålig" som min mamma penning. Och då kommer jag inte ha råd att skaffa en skuld till. Ja ja, jag har inte bestämt nåt utan det är som sagt under funderingar. Har du funderingar? Har du utfört det? Har du bara nåt att dela med dig ang detta så är det väldigt välkomnat. Och på samma sätt som tidigare så går det att lämna kommentar anonymt, maila samt kommentera på vanlig sätt. Kanske rent av tips på kliniker, kostnader och konsekvenser? Give it to me plz!

För övrigt så är min älskade son hemma som ni klart fattat. Hämta honom i lördags medan Farmor hade hand om Julia. När vi kom hem så sov hon. Det var skön att slippa den delen. Jimmy var inte hemma då han va på bröllop. Egentligen skulle jag hämtat Victor enast kl 18 och då skulle jag inte hinna att närvara i kyrkan ens utan att uppleva massa stress mot kl. Lilla minsta fördröjning och jag skulle typ bli sen. Sen på lördagen så ringer D och säger att vi möts mellan 19.15-19.45 =O Jag hade alltså hunnit vara med i kyrkan. Men men.. Min son kom hem så det finns inget som går upp emot det.
När jag kom fram till stället där vi skulle mötas så börja Victor och hoppa så fort han såg mig. När jag stannat bilen så sprang han till mig och hoppa in i min famn. Det var nära att jag börja tjuta kan jag lova. Underbart att han saknat mig lika mkt som jag saknat honom. Det första han gjorde när vi kom hem var att gå och kolla på Julia. Han tyckte hon hade vuxit massa. Sen dagen efter (i söndags) så vart han jätte mallig när han fick se med egna ögon att hon kan krypa nu. Skröt till sin kompis som kom för att leka med honom. Kompisen har även saknat Victor så han stressa i sig frukost och sen skynda sig hit. Så gulligt tycker jag.

Nästa måndag så börjar Victor simskola. Betala in avgiften tidigare idag då jag glömt av det. Men nu är det betalt och Victor ser fram emot det. Han bästa kompis mamma har anmält S till samma grupp så dem kommer även lära sig allt tillsammans. Hur skoj som helst. Victor vart jätte glad. Han säger att det är hans bästa kompis. Att skolan skulle inte vara lika skoj utan honom även fast han går en klass över honom. Lixom.. Dem är så goa. Men dem kan även bli väldigt osams. Men det är ju så det ska vara. Det är dem äkta kompisarna du kan bli osams med för det är dem riktiga kompisarna som säger som det är.

På tal om det.. Om man inte säger som det är.. Alltså, man säger inte vad man tycker (negativt menat) är man sämre kompis då? Eller om man säger negativa saker till nån annan om en är man då en dålig kompis? Eller är det okej för kompisen att göra det eftersom denna inte vågar vända sig till en direkt? Hum..
Jag hade hur som helst en väldigt wierd dröm härom natten. Och det handla just om mina ovanstående funderingar (inte om fettsugning utan om kompis grejen). Spontant skulle jag säga att pratar man skit om en vän bakom dennes rygg så är man en mindre bra kompis. Kan man fortfarande lita på denna? När jag säger "prata skit" så menar jag att man säger saker som den man pratar om inte vet det man säger. Även fast det är fakta. För står man för det man säger, varför inte säga det direkt till personen? Gah! Såna här saker är sjukt stor område. För det finns svar som går emot varann. Som allt annat lixom, det handlar om situation osv. Men generellt tycker jag att man ska vara rak mot sina vänner! Kanske inte behöver säga allt man tycker men man ska iaf inte säga saker till andra som vederbörande (?) inte vet om.
Som vanligt när jag spånar så blir det lätt svammel. Kortfattat och lättare kan man nog säga såhär.. Om man säger saker om nån annan till en tredje part i dennes ovetskap, är man sämre vän? Man man fortfarande lita på denna person?
Som tur är så bryr jag mig inte/påverkas jag inte om ifall folk pratar om mig bakom min rygg oavsett om jag vet vad som sägs eller inte. Funderar bara över sk frågeställning.

Om jag kunde tänka mindre så skulle jag göra det. Iallafall på saker som inte har med mig att göra.

Fett GRATTIS till Jocke som klarat teorin!! Kanon bra jobbat JockeBocke! I knew you could do it! Nu är det inte långt kvar! Heja heja heja!!!!! -håller tummar och tår för dig-

Annars då.. Då har Anna varit här. Vi åkte och bada i Sturefors badet med Victor och Julia. Victors bästa kompis följde även med. St. Linus med barn kom oxå och bada en sväng. Julia älskar att bada lika mkt som sin bror. Tog massa fina bilder på dem när dem bada. Uppdaterar med bilder senare då jag inte har dem. Använde Annas kamera då jag glömde min egna =( Men det går ju lika bra. Så jag får iaf bilder.  Hon stannade på middag och jag körde hem henne lagom till Jocke sluta så han slapp åka buss hem. Vilket han uppskattade. Trevligt att kunna hjälpa till. Jag ville köra så det var jag som erbjöd mig då jag måste köra lite i mörker. Har endast gjort det tre gånger nu och det kändes bättre denna gång mot första. För första gången var det verkligen obehagligt. Ensam i bilen och såg dåligt. Men nu vet jag hur bilen fungerar och jag kan hantera hastigheten även i mörker =))
Tack för en najs dag älskade vän!!

För övrigt så min situation bättre men jag mår fortfarande inte bra. Men det är på rätt väg. Vissa dagar är tyngre än andra men så är det väl för alla oavsett hur man mår? Så jag ser det positivt i bästa mån jag kan. Har även på fundering att träffa nån att prta med. Måste kolla upp vad det kostar och lite sånt innan jag bestämmer mig för annars blir jag besviken och det kommer kännas som ett bakslag om jag inte har råd.

Varit hos Susanne några gånger och sen går massa tankar till henne. Hennes dotter har dessvärre fått kemisk lunginflammation. Som tur är så är inte Susanne dömande på det sättet så den familj har inte fått nån anmälan. Dottern var hemma hos en annan medan Susanne jobbade. Jag förstår Susanne, för olyckor händer. Hade varit en annan sak om denna pryl hade stått i barnhöjd och det handlade om slarv. Vilket det alltså itne gjorde i detta sammanhang. Utan det handlar om en snabb busig unge på snart 2 år.

Jag och Jenny har en tanke att komma utomlands nästa sommar innan skolan börjar. I perioder så gillar jag idéen och i perioder så gillar jag inte idéen. Det är en del pengar jag måste spara ihop och det känns rent spontant inte möjligt då jag vill så mkt. För att inte glömma min kassa inkomst. Men jag ska absolut försöka. Nu är jag i sån svacka så det känns meningslöst. Men time will tell. Jag ska iaf som sagt försöka och jag kan inte göra mer än mitt bästa.

På måndag börjar min stora grabb i 1an. Lixom.. Vart har tiden tagit vägen?? Är han så stor? Har jag blivit så gammal? H-vete vad tiden går fort. Det var inte så länge sen som han knappt nådde upp på diskbänken lixom. -tänker tbx- Älskade Victor!! <3

Nu har jag skrivit så mkt att jag inte vet vad jag skrivit om. Och jag orkar inte läsa igenom. Har inte tid till det heller för den delen. För jag ska nu ut i köket och kolla tfn. Jimmy skulle messa när han åkte från sin mamma så jag kunde börja med pannkakorna =P

Ha det bra Hej!

Kommentarer
Postat av: LillaAnna

Tack själv! <3

2009-08-11 @ 20:59:15
URL: http://annansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0