In med det friska

Fått en kommentar av Susanne, detta är bara en del av det, typ halva.. "Du skulle bli en perfekt mamma till flera barn" Tack vännen! Värmer att höra.
Det är sååå mkt lättare att ta hand om andras barn. Av nån anledning har man helt annorlunda tålamod och allt då. Vet ej varför men så är det. Tror det gäller dem flesta faktiskt. Prata idag när jag var nere hos Jenny på ett försenat kalas det där med att skaffa fler barn. Att det inte gör sån stor skillnad från att ha 2-3 barn eller steget mellan 3-4. Steget från 1-2 var gigantiskt tycker jag. Både på gott och ont. Sen från två till tre tror jag är ännu större osv. Jag vet inte, och jag vill inte veta heller. Vet bara hur det känns att ha fler barn genom att ha lånat andras och det går ju bra.. Men det varar ju några timmar på sin höjd. I torsdags hade jag Susannes barn från 07.30-ca 16.00...  Vilket är lätt att hantera. Har man fyra barn själv så är det en del av vardagen. Jag har två, det räcker så!

Annars i mitt liv då..
Imorgon börjar min älskade grabb i 1an. Helt otroligt måste jag säga faktiskt. Tiden rinner iväg. Som jag brukar säga.. Dagarna går sakta men tiden går fort =P
Min son fyller 7 år om dryga 1,5 mån. Ofattbart måste jag säga. Hans far fyller år idag -grattis igen- vilket påminner mig att man inte blir yngre. När man tänker på det mer noggrant så får man snudd på ångest. Och ångest har jag så det räcker och blir över. Vill du ha lite?
Även jag börjar skolan imorgon. Har äntligen tagit tag i min framtid. Imorgon startar jag att plugga Svenska A, Matte B, Samhälle A och Engelska A. Står i "kö" /är reserv för Religion A. Dessa kurser ska jag ge mig in på att plugga på distans. Kommer gå jätte bra! Jag ska se till att det gör det för jag vill inte plugga nåt av dessa ämnen igen. Vill göra det nu och aldrig mer! Ett evenuellt problem som kan dyka upp är när jag ska göra prov.. Är det innan kl 13 så har jag Julia.. Är det efter kl 13 så har jag båda barnen. Men det är kommande problem som jag hoppas jag kan lösa när det inträffar. Vet allt i lite mer detalj imorgon. Jag hoppas jag kan ordna så jag träffar alla lärare imorgon redan så jag slipper åka ner fler än en gång. Sen får både dem och mina "klasskamrater" acceptera att jag kommer med barn. Har jag sökt distans kurser förstår jag inte varför jag måste vara närvarande. Men men.. Ska göra ett försök att få tag på lärare från kl 08.00 efter jag lämnat Victor. Hoppas jag når några via tfn redan och får meddelandet att jag inte behöver komma ner. Utan att vi kan lösa allt via e-post eller nåt liknande. Time will tell!



Anna och Jocke har köpt en jätte fin bil. Volvo V70 om jag inte minns helt galet vilket jag inte borde göra då jag själv suktat efter en sån. Dem var förbi samma dag som dem hämta den och den va kanon fin! Super glad för deras skull. Sen idag har dem varit iväg och handlat det sista till bebis. Så nu är dem redo att ta emot henne. Hör du det bäsis, nu kommer du ut! Eller kanske bäst att vänta tills i September iaf så hon inte blir allt för tidig. Det är inte bra det heller. Men sisådär 4 september vore kanon. En fredag.. Kan jag nosa massa på den om hennes mamma och pappa pallar det. Eller nej.. En måndag eller tisdag vore det bästa. Då har dem massa med dagar att ladda upp inför mitt besök =)) Kanon! Då var det bestämt!

Veckan som har gått sen Victor kom hem har gått fort faktiskt. Har i det stora hela endast haft en ritkigt dålig dag och det är framsteg. In med det friska! Fler av dessa veckor alltså! Sen har jag kanske inte varit på bästa humöret men det har iaf varit bättre än på länge. Kanske har att göra med att jag ska börja plugga och så. I hope everythinh works out great!

Nu är Jimmy nere i tvättstuga och hämtar upp tvätt. Han kom hem för en kort stund sen från att ha varit iväg och fiskat. Skönt att slippa. Jag får dras med all tvätt imorgon i vilket fall då det ska vikas in i garderober. Det kan jag inte göra nu då barnen sover. Blir en perfekt sysselsättning imorgon så dagen går fortare.

Just exakt nu bestämde jag att jag inte åker in till skolan imorgon utan jag ringer till dem. Pratar med dem och vill/kräver dem att man kommer in så gör jag det. Har hela veckan på mig. Ju snabbare desto bättre. Får se. Måste även ringa till receptionen och kolla om man kan anmäla sig via tfn till dem eller om jag måste komma ner. För isf åker jag ner och gör det imorgon. Lagom att åka typ mellan 9-10- Då hinner jag gott å väl hem till senast 12.45 då Victor slutar kl 13. Antingen så går jag dit, möter honom eller så cyklar han hem själv. Får se. Han ska få välja själv imorgon som han brukar få göra.

Nu är det dags att avsluta. Det bara snurrar i hela huvudet av tankar och jag har svårt att koncentrera mig på att skriva om en sak då jag dessvärre inte skriver lika fort som jag tänker.

Ha det bra Hej!



Kommentarer
Postat av: LillaAnna

Helt rätt.. Volvo V70 var de vi köpte oss!! :D

Helt stört att Victor är så stor.. läskigt faktiskt! Swoosh säger de så börjar Julia snart 1:an oxå.. å våran bäsis oxå.. nä huh.. inte tänka så.. -ryser-



Jag har kommit fram till att de där me ångest över ålder funkar ju inte.. man kan ju ändå inte göra ett dugg åt de lixom.. hehe..



Nu ska jag ta å krypa ner i sängen å försöka sova..

Hörs imorgon!

KramKram <3

2009-08-17 @ 00:00:00
URL: http://annansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0