Kämpa tills man stupar??

Måndag morgon.. Finns det nån värre morgon än måndag morgon??
Usch blä och urk!

Jag håller på i tvättstugan denna morgon. Har redan duschat och bäddat rent i sängen och klockan är bara 10.
Börjar jobba idag kl 16.30 och det ser jag inte fram emot. Har börjat få ont i magen när det gäller jobbet. Då trivs jag ändå med tanterna och farbröderna. Men men.. Nog om det. Fram till jag börjar ska jag i bästa mån fixa här hemma. Har en del kvar i Victors rum och resten av lyan behöver putsas till. Får se vad jag hinner med idag. Har fram till fredag kväll på mig. För på lördag ska vi på bröllop och söndag kommer Victor -jublar högt, Hurra!-

Har funderat lite på olika saker. Både sånt som är aktuellt för mig men även saker som gör mig nyfiken.
En grej är t.ex.
Vad får en människa rätten att säga åt en annan vad han/hon ska göra/säga/känna eller tycka??
Om man inte håller med om nåt eller tycker likadant eller bara inte bryr sig lika mkt... Vad ger personen rätt att hålla på å jiddra om det? Tycker man inte likadant så gör man inte. Bryr man sig inte så gör man inte. Håller man inte med så gör man inte. Vad är problemet lixom? Sen att man blir besviken eller nåt liknande kan kanske vara förståligt (? är det ens ett ord? stavas det så?) beroende på situation. Men men... En fundering som sagt. Har du svar eller bara en teori så är den välkommen =) För jag har inte några svar. Inte några bra iaf. 

En annan fundering är vad det är som gör att vissa människor anser att vissa saker är rätt medan andra anser det vara fel. Eller om man gör nåt.. Varför gör man så? Har man verkligen tänkt på alla involverade då? Och har man gjort det, men ändå utför denna grej, bryr man sig inte då? Eller gör man denna grej endast för uppmärksamhet? Hur vet man skillnaden?

Sen en annan grej... Vissa saker kräver ju engagemang från en. Hur vet man vilket som man ska börja med. Kompliserat att förklara min tanke.. För att ta ett exempel.. Låt säga att jag har en drös med problem (vilket jag iof har) hur vet man vilket man ska börja med? Alltså, hur vet man att man prioriterar rätt när det kommer till ens bekymmer? För tar man dem i fel ordning, kan det inte resultera i att man aldrig blir kvitt "problemen"?
Sen, om man har "problem" som inte går att lösa (vilket man vet) ska man göra sig av med "problemet" eller ska man kämpa tills man stupar?? Vad får saker och ting kosta för att man ska kunna lägga ner mödan att försöka?

Hum.. Djupa grejer.

Sen vet jag att det är massa med folk som läsre min blogg utan att göra sig hörda på nåt sätt.. Men det är helt okej. Ni får läsa utan att göra nåt åt det. Man måste inte lämna spår efter sig.
Jag vill däremot ha fler bloggar att läsa, såna bloggar som uppdateras ;-)) Tips? För man kan lämna kommentar utan att avslöja vem du är =P För mail blir lite svårare *S*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0