Dag tre å de e inte bättre

Denna morgon börja skapligt.. Upptäckte att Julia sovit hela natten. De va skönt. Hon väckte mig strax efter kl 6. De gillar ja. Fortsätt så =)
Sen när de va dags att klä på oss för att gå me brorsan till skolan.. Då vart de protester kan ja lova. Ville inte! De höll i sig en bit sen somna hon väl av utmattning. Victor va super duktig!
Idag ska dem ha pulk-dag. Mellan 8-11 så ska dem vara ute å åka pulka. Super bra initiativ tycker ja. Ska hämta honom igen kl 13 då skolan e slut.

Igår färga ja håret så de e klart tills lördag. Kan inte ikväll då Jimmys kusin kommer över å hjälper mig å baka. Ska göra kolakakor samt så ska hon hjälpa mig att göra en sats kringel deg. Gillar inte riktigt de där me att göra deg. Hon har erbjudit sig att ta me en maskin som kan göra jobbet =P Kan bli intressant. Vet inte hur sånt funkar.

Imorgon ska ja till bvc me Julia. Kolla hur stor hon blivit. Hade egentligen tid igår men då hon vart förkyld å hängig så ville ja inte gå ut me henne igår.
Sen på fredag ska ja å Jimmy åka me bil å lämna Victor för att sen åka å hämta nyckel till lokalen vi ska vara i. Efter de ska vi åka å storhandla på maxi. Ja gillar att handla där. Denna gång kanske de blir mindre skoj då ja har mindre pengar pga csn. Måste betala tbx över 800 till dem. SKicka in om att minska årsbeloppet då ja går föräldraledig men de gick dem inte på. Ringde å fråga varför.. "hade du haft mer än 9300:- hade vi kunnat göra nåt åt din situation men det har du inte så tyvärr" HALLÅ!!!! Återigen så blir ja drabbad av dessa h-vetes kronor. Mitt årsbelopp ligger på 9290:- Lixom va fan!
Hade de inte varit för 12 kr hade ja fått tbx från försäkringskassan oxå! Förbannade myndigheters regler!!!!!

Denna vecka känns inte nåt bra. Hoppas me allt ja har att helgen blir bra å att baket på fredag går bra. Kommer då baka tårta inför dopet å de kommer ta mig ca 5 timmar. En timmes påslag om nåt går fel.
Va över hos Anna å Jocke i helgen å baka tårtan så även dem fick ge utlåtande. Dem gilla den. Anna ansåg även att de skulle göra susen me hallon på. Då ja inte vill ha de på men håller me om reonemanget att de syrliga går hand i hand me allt de söta så kommer ja servera hallon vid sidan. Dock frysta och inte färska. Baka även kringlorna å de vart super gott. Så ja hoppas ja lyckas lika bra i mitt eget kök.

Ha de bra Hej!

Kommentarer
Postat av: LillaAnna

Du är så bäst så du kommer fixa allt galant! Tårtorna kommer bli super bra! Och csn kommer du fixa oxå.. Du har på riktigt blivit en av de mest ekonomiska människorna jag känner! Du har blivit bätte än mig! Så snart får du hjälpa mig spara lite pengar ;) eller snart.. du behöver hjälpa mig NU! Pöss <3

2009-02-25 @ 16:24:10
URL: http://annansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0