Om man inte kan lita på "kyrk-folk" vem kan man då lita på??

I fredags ringde ja till vaktmästaren för att boka in en tid så vi kunde komma och kolla på lokalen där vi ska ha vårt dop fika. Han undra då om ja pratat me Ulla i Expeditionen vilket ja inte hade så ja ringde upp henne. Då visade de sig att det var dubbelbokat och vi fick inte ha fikat där. Efter många meningsbyten så insåg ja att de spela ingen roll, ja kunde inte få ha fikat där. De va kört! Vart måttligt upprörd då detta e en vecka innan. Hon sa då att vi fick ha fikat i Ekholmen kyrka och gav mig namn och nr till den ja ska prata med. Ringde dit och då visade det sig att vi inte kunde ha fikat där heller då dem har komfimander (hur de nu stavas) hela lördagen. H-vete!!! Gissa om Therese vart glad! Sa åt henne att dem fick fixa detta och återkomma till mig. Jag sa ni då hon och Ulla tydligen jobbar ihop. Kommunikationsnivå NOLL! Efter mkt om å men så ringer Ulla upp mig (efter att ha ringt å sökt mig hemma och va annat än trevlig mot Jimmy) och meddelar att vi får vara i Berga församling me vårt fika. H-vete!!! Ja ringer Tannerfors och bokar in oss då den kyrkan ligger mysigt till och lokalen e fräsch och barnvänlig mm. Så nu har de ordnat sig men vi måste dock åka till en kyrka för dopet och sen åka till en annan för fika! WTF!!!!

Ja e fortfarande upprörd över detta! Hon förstörde mitt humör. Ja hoppas nu me allt ja har att de blir bra på lördag. Hon har haft mitt nr hela tiden å kunde ha ringt upp mig och meddelat detta i GOD TID. Framförhållning kallas de. Finns inte en kyrka som kan boka in ett dop en vecka innan. Nu e vi tvungna att ha de så här krångligt.
Går det åt skogen ska ja ringa upp denna Ulla och meddela att hon förstört plus skriva till dem och klaga. Usch!!!

Skit va de me de!

Kommentarer
Postat av: LillaAnna

Du kan ju alltid skriva om de roliga som hänt.. ;)

2009-02-22 @ 20:47:20
URL: http://annansblogg.blogg.se/
Postat av: Jenny

håller med...tycker de var dåligt av kyrkan eller den person som bokade in er så ni kunde få ta lokalen...kram

2009-02-24 @ 18:36:33
URL: http://jennyringdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0