H-vetes dag!!

Just nu känns allt BAJS! Önskar att denna dag kunde börja om!

Värdelös


Har kämpat me att baka marängtårtor till dopet sen 15.30 idag. Har gått allt annat än bra.
Hela denna dag har varit skit. Inget har riktigt gått som ja ville. De enda ruggit bra e att vi hämta dop klänning å den e sjukt fin!! De e lite huvudsaken. Men dopfikat känns oxå viktigt. Å just nu står ja utan tårtor. Min kära granne ställer upp att baka prinsesstårtor åt mig imorgon fm.

Värdelös


Min dag:
Blir väckt ca 06.00... Skulle gått upp å fixat mig men orkade inte. Gick upp ca 06.30 och gav henne mat. Sen fixa henne klar. Ja klädde bara på  mig, satte upp håret och på med hårband.
Victor vakna av sig själv medan Julia fick mat så han gick upp å klädde sig och satte sig hos mig.
Vi åkte kanske strax efter 07.30 och lämna Victor på skolan.
Direkt efter detta åkte vi till Tannefors och hämta nyckel å kolla läget å så.. Sen hem till Jimmys mormor och hämta dopklänning och stanna på fika.
Handla på maxi innan vi åkte hem me ett stopp i centrum så ja kunde hämta ut skor å köpa några cider. Sen va de bara att komma hem å packa upp allt. Efter en kort stund åkte Jimmy å hämta Victor på skolan för att sen åka ner på stan me sin bror å käka samt köpte nya braller. Under tiden han va på stan kom Victors pappa. Stanna en sväng på kaffe å sen åkte dem. Ja börja då att baka tårtor. En stund efter ja börja kom Liza.
Efter hon varit här en stund börja vi me maten under tiden som de va plåt i ugnen, som tar 65 min.
Tre plåtar gick åt pepparn = 3 timmar plus arbete.
Tyckte allt sög fet j-a purjo så ja kolla nätet.. Börja följa de å de gick f-n inte bättre.
Å nej de handlar inte om att ja inte kan baka. Som sagt, Liza va här sen kom Jenny upp. De gick inte. Har även tagit Julia på detta. Gett mat å nattat osv. Som tillägg ska ja säga att ja även använde Jennys ugn så de gick snabbare = fler fiaskon. Att de gått åt ägg och socker hos mig ikväll som ja bara fått slänga!
Strax efter elva gav ja upp.
De e såååå jävla nära att de brister kan ja lova. Huvudvärk har j a oxå kan ja lova så de blir värktablett sen bingen.
Hållt igång hela j-a dan för ingenting!!
Aaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!
Ja hoppas verkligen me allt ja har att de ordnar sig imorgon.
Jimmy kommer bli tvungen att åka till affären å handla de som behövs för prinsesstårtor.

Värdelös


Imorgon innan min mor och bror kommer vid tolv ska ja hunnit äta frulle, fixat mig, badat Julia, städat och fixat lunch.
Ja vet ifan hur ja ska hinna. Kommer vara ett vrak förmodligen. Men så e de när man e tjurig som mig å ska göra allt själv. Baka e inte min grej. Tänker aldrig mer göra maräng!!!
De som e sååå skumt e att ja lyckats me den två gånger förut. Den sista ja gjorde hemma hos Anna vart typ perfekt.
En annan konsekvens me allt detta h-vete e att ja inte hade tiden att göra en omgång kringlor. Så ja har inte kringlor så de räcker å ja har definitivt inte tiden till de imorgon. Gah!!!

Värdelös


Slut!

Kommentarer
Postat av: Malin

Maräng funkar när den känner för´t! Det är gott som fan och har man tur så funkar det. Prinsess är också gott!

Du är inte kass eller värdelös, det kommer gå bra! Jag vill gärna se bilder på Julia i klänningen sen =) Kram

2009-02-28 @ 13:05:31
URL: http://lillgurka.blogg.se/
Postat av: Jenny

Allt blev bra till slut gumman =)

2009-02-28 @ 13:27:43
URL: http://jennyringdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0