Är man inte sjuk då?

Jahaja.. Kl är 10 och  jag har redan ätit frukost och fixat mig. Jag som trodde jag skulle få sova idag då jag var helt slut igår från att böka på natten från kl 4 för att sen jobba 13-20. Tro mig, det är inte jätte lätt att jobba på sjukhem. Det är ganska tungt. Är man dessutom trött, ja då blir det logiskt tyngre. Men det gick bra. Han jag jobbade sista halvan av mitt pass med såg att jag va sliten och han va helt underbar. Sen på kvällen pratade jag ett tag med en som bor i närheten, Susanne, så det blev inte sängen så tidigt som jag tänkt. Men jag kände att de inte gjorde så jätte mkt då jag hade som plan att sova på morgonen. Men det gick inte. Sambon hade bestämt sig för att åka iväg och städa bilen, handla och träna (eller vilken ordning han nu gör det) även fast jag kommentera för honom när jag gick upp på toa att jag var så fruktansvärt trött och jag orkade verkligen inte gå upp men jag var tvungen då de annars skulle ske en olycka i sängen, som jag själv skulle få ta reda på. Men iaf så drar han bara en stund efteråt. Aja! Skit va de me de.
Nu är jag uppe och sitter här, trött, irriterad och matt i kroppen. Jag orkar inte dividera mer. Han vet va jag tycker och tänker samt vart jag står. Va e en bal på slottet?!?

Planerna för dagen ser ut som följande... Finns inga! Förmodlige ska jag väl ta mig til vallokalen och rösta. Om jag inte röstar har jag inte rätt att gnälla om det går åt skogen. Men om jag måste rösta, vad ska jag rösta på? Velar mellan två olika. Får se vad jag gör. Tänkte läsa lite kort om dem när jag blogga klart så jag får lite mer på benen. Ute i sista sekund är nåt som jag alltid varit *S* Ibland bra och ibland dåligt. I detta fall är det bra då det är såååå mkt skit om allt. Bättre att läsa lite löst om de innan man går å väljer. Generellt har jag väl lite koll. Äh! Nog om de. Politik är nåt jag inte gillar. Får se hur jag gör. Har typ bara röstat två gånger i mitt liv =O

Vädret idag verkar iaf vara bättre och det är alltid nåt att glädjas åt.
Jag hoppas me allt jag har att skattepengar kommer imorgon, senast onsdag. Sonen har skolavslutning på torsdag och vill handla nytt. Han ska även med skolan nånstans på tisdag tror jag att det var och det krävdes stövlar =( Det är i såna här lägen som jag känner mig som en ruggit dålig mamma, så rutten lixom. Jag har inte köpt stövlar än. Bad Jimmy om hjälp me stövlar till.. Men.. Ja! Äh.. Vi glömmer de där.

Jag gillar inte söndagar. Det är dagen innan den sk vardagen. Och vardagen gillar jag inte. Jimmy slutar dessutom 17.30 och det är 30 min senare än veckan innan. Det gör mkt på kvällen kan jag lova. Men det blir nog bra de här. 
Nu ska jag styra i köket. För jag gillar ju det så mkt. Sen ska jag bara softa innan Julia vaknar. 

Funderingar igen...
Egoism... Räknas det som en sjukdom?
Om man på riktigt bara ser sig själv oxh sin väg.. Är man inte sjuk då?
När folk pratar med en om deras och varför dem mår dåligt osv och vad dem vill att man ska göra för att få dem må bättre... Om man inte gör det, man lixom struntar i det, och ist sätter sina egna behov före.. Är man inte sjuk då?
Egoism är ett som ett beteende som skadar människor i dens omgivning. Borde det då inte gå att få hjälp för det? För sätter man alltid sig själv i första hand och dem man älskar i andra hand och resten av världen i tredje hand.. Är man inte sjuk då?
(ursäkta ordspråket) Men hur i helvete kan man inte bry sig om dem man älskar? Om nån kom till mig helt förstörd, kunde knappt andas för den mår så fruktansvärt dåligt, så skulle jag hjälpa så gott jag kunde! Skulle det dessutom vara PGA mig så skulle jag se till att få denna människa att må bättre. Är inte detta ett naturligt, logiskt sätt med sunt förnuft som styr. Det handlar inte om sympati, för det har jag brist på, det handla om vad som är rätt och fel. Skadar man en månniska ska man reparerar så gott man kan. Eller?
Är man då ego och fortsätter att strunta i det och sätter sig själv först.. Är man inte sjuk då?
ÄR MAN INTE SJUK DÅ??

Have a nice one!

Kommentarer
Postat av: LillaAnna

Sjuk kanske man inte e.. men man har nån felkoppling i skallen om man beter sig så... Jag önskar så hårt att jag kunde göra nåt för att hjälpa dig!! Men jag lovar.. att märker jag att de inte blir någon ändring eller värre så kommer jag att göra nåt.. vet inte vad.. men nåt! För nu får de faktiskt vara slut på de här.....

2009-06-07 @ 11:40:49
URL: http://annansblogg.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag finns här om de är något....barnvakt,hjälp med vad som helst..det vet du..

Love

2009-06-07 @ 19:16:51
URL: http://jennyringdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0