Underbart är kort!

Precis som rubriken säger.. Underbart är kort. Igår hade jag en bra dag. Kunde självklart varit bättre men det var den bästa på länge. Idag är vi åter till de "normala". Känns inte alls skoj. Har försökt hela morgonen att bli på bättre humör men det har inte gått. Men men.. snart är det väl dax att acceptera hur man är och gå vidare.

Denna vecka nån dag kommer skatteåterbäringen. Det är välkomnat kan jag säga. Ska då betala Jenny för parfym bla som hon köpte med sig från taxfree när hon åkte. Sen är det dax att slutbetala en skuld till mor. Hade tänkt att för mer eller mindre resten av pengar handla kläder och sånt till barnen. Men kom fram till att jag handlar det som Victor behöver nu och sen vänta tills barnbidrag. Bättre att handla när man har råd, har jag hört.

Läste en kompis blogg.. Hon skriver bl.a så här
"Just nu känns det som jag inte har något liv. Samma sak varje dag. Ingenting händer. Jag kvävs.
Läser andras bloggar om middagar, roliga tjejkvällar, parmiddagar osv."
Kan inte göra annat än att hålla med. Man läser/hör andra som gör massa saker hela tiden och man själv gör fan ingenting, nångång typ. På sin höjd är man över till nån och fikar (vilket jag gillar) men sen är det inte mer. Måndag-fredag är samma sak varje dag. Dagarna skiljer sig inte ens. Lördag-söndag samma sak där. Den enda gången jag får en pause är om jag jobbar. Men fin pause det är då. Jag vill komma bort och göra saker. Längtar så in i helvete till Sthlm. Sambon gillar inte Sthlm så han får väl stanna hemma om det inte passar. Nu har jag dragit ut på det tillräckligt för han inte vill. Jag måste väl oxå prioriteras ibland. Eller? Aja.. Inget blir bättre än man gör det.

Fundering..
Inget blir bättre än man gör det.. Om man inte gör nåt, bryr man sig inte då?
...
Om man mår dåligt.., Får man skylla sig själv då?
Om man gör saker åt det men man ger inte allt.. Får man skylle sig själv då?

Jag tror jag har kommit fram till att jag ska släppa idén att bli blond igen. Det kostar för mkt att bli det igen. Så jag kommer nu när jag får pengar att köpa färg så man ser mänsklig ut igen. Utväxten ska väck! Lite tråkigt är det då jag faktiskt hade bestämt mig för att bli blond igen. Men jag har insett att klarar jag inte av ekonomin som den är så kan jag inte vara blond då de kräver regelbunden färgning. Undra hur jag hade råd med allt förut. Är det verkligen dyrare att vara sambo? Sambolivet har fått mig att tänka massa. Lever du ett samboliv? Har du barn? Kanske barn med olika killar? Behöver du nån att prata med? Eller vill du bara ändra på det inrutade mönstret?
[email protected]
bara att skicka ett mail så snackar vi =) Lägga till mig på msn går oxå bra.

Innan jag glömmer...
Måste bara tillägga ang det inlägget jag gjorde om Varning till föräldrar i Linköping.. Det var ett missförstånd bara. FIck hem ett meddelande från skolan att det var bara förvirrade mor och far föräldrar som tog fel på flickan. Flickans mamma bekräfta oxå att dessa två tjejer är väldigt lika

Från nästa helg ska jag testa en teori jag har. Får se om den funkar. Funkar den, så kommer min järnhandske på och jag kommer då införa stora förändringar! Detta blir då med besked!

Läste min tidning "misstänkt" och läste om den kille som snott studenters pengar. Läste artikeln om honom två gånger. Ena gången  tyckte jag "som man bäddar får man ligga" och andra gången tyckte jag liiiite lite synd om honom. Lustigt hur ens humör kan påverka hur man ser på saker. Logiskt på ett sätt men samtidigt lustigt.

Idag ska jag och barnen gå till min Kuz och fika. Vi drar dit så fort Victor kommit hem och ätit mellis. Vilket han borde göra när som helst. Ska bli skoj å höra hur han haft de på bondgården som han varit på idag med skolan.
Bara en dag kvar för honom i skolan sen är det avslutning. På torsdag är det avslutning. Då slutar han 6års =O För att börja 1an i höst =O Otroligt!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du ska veta att jag finns här om de är något...

Ja snart kommer pengarna...sen längtar jag massor till Fredag oxå, ska bli ruggit roligt.

Love

2009-06-09 @ 13:44:50
URL: http://jennyringdahl.blogg.se/
Postat av: LillaAnna

Inget blir bättre än man gör det.. Om man inte gör nåt, bryr man sig inte då?

Är det något som gäller tex ens familj skulle jag nog säga att man inte bryr sig.. för man vill ju att ens familj ska ha det så bra som möjligt!

...

Om man mår dåligt.., Får man skylla sig själv då?

Det beror ju på varför man mår dåligt.. mår man dåligt pga en annan person måste man ju ta det med den personen, och bryr sig den personen så ändrar dom ju på det man mår dåligt av.

...

Om man gör saker åt det men man ger inte allt.. Får man skylle sig själv då?

Kan man påverka sin situation själv men väljer att bara göra det halv hjärtat, då får man nog skylla sig lite själv.. men jag hänvisar tillbaka till både fråga 1 och 2..



l o v e y o u <3

2009-06-09 @ 15:35:05
URL: http://annansblogg.blogg.se/
Postat av: Frida

Vill du ha ngt att göra så vore det jätteroligt ifall du ville ses ngn dag. Kanske komma förbi och se vår byggarbetsplats?=D Kram

2009-06-09 @ 19:46:40
URL: http://frittson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0