Svammel!

Hej där ute!
Nu har halva dagen gått och jag är jätte trött. Undra hur denna dag kommer sluta. Ska hem till Jenny ikväll och kolla film och ha de gott. Hennes man är på arbetsresa och kommer hem imorgon kväll.
Har på fm varit hemma hos Andri som varti så underbar och klippt min son. Han vart jätte fin. Bild kommer sen =P
Han och Simon vakna typ 05.30 och strax efter sex tror jag klockan va så kom Victor in till mig och fråga om dem fick spela tv-spel om dem inte hade nåt ljud. Vilket självklart gick bra. Sju gav jag dem frukost. De va ett tag sen jag åt frukost så tidigt. Mindes lite senare varför jag inte äter frukost på morgonen. Jag blir hungrig alldeles för tidigt. Skulle kunna äta lunch senast kl 10 lixom. Men men.. Trevligt var det och så kommer nog hela sommaren se ut mer eller mindre. Gör inget. Det är helt klart värt det. Så härligt att äta frukost med Victor. Julia oxå självklart men hon och jag äter alltid ihop så det är najs och göra det med Victor oxå.

Jenny har dragit till Sthlm för att gå på Grönan och jag är avundsjuk. Hade jag haft pengar och körkort så hade jag oxå dragit. Super skoj för Victor juh! Men det får bli en annan dag.

Fick veta idag att jag är annorlunda på nåt sätt. Uppenbarligen negativt menat. Vilket jag tycker är sjukt tråkigt att höra för jag är på bättre humör än annars. Konstigt! Vilket självklart fick mig att börja fundera...

Fundering..
Ska man ändra sig för nån annans skull? Om ja, vart går gränsen?
Är det inte så att man ska vara sig själv?
Vad gör man när man får kritik när man känner sig "normal"?

Mina tankar.. Man ska alltid vara sig själv. Sen kan man självklart anpassa sig med vad man säger och hur man formulerar sig. Men generellt skulle jag vilja säga att man ska vara den man är. För ändrar man på sig för nån annan så är det inte äkta lixom. En egna identitet kommer iaf fram förr eller senare och då är det trubbel sm väntar för då är man ju "annorlunda".

Då jag vet att du läser min blogg så handlar detta inte om dig utan om mig. Funderingarna bara starta då du sa så till mig. Vilket du säkert förstår då jag tänker på det mesta. Är lite av en dagdrömmare. Ibland är det jobbigt, för ibland vill man bara stänga av och koppla av. Har haft lite svårt att somna sen i lördags. Tar lixom längre tid. Jag som hade en period då jag mer eller mindre somna utan problem. Ruggit skönt så länge de vara. Men nu är jag tillbaka till att ha svårt att somna. Vilket genast gör det korkat av mig att lägga mig "sent" men jag måste njuta av kvällen. Annars blir veckan längre än den måste vara. Denna vecka jobbar dessutom Jimmy sin sena vecka =S

Sen har jag funderat en del på det här med kärlek. Hur det är att vara nykär. I ett förhållande så ändras man ju efter själva "nykär perioden"
Fundering...
Vad händer om man inte gillar den personen som man ändras till?
Vad händer om det man föll för hos en person inte finns kvar? Innebär det att kärleken är slut?
Vad gör man åt detta?
Om man är en person som respektive säger han älskar, men gillar inte det som är runtomkring en, det som är grunden till mig lixom?
Är kärleken då slut?
Detta är nåt jag funderat på i många år. För alla förhållande är mer eller mindre likadana. Man träffar nån man gillar, man blir kär, sen har man ett liv ihop. Man förändras dessutom med tiden. Så det är mkt förändringar hos personen. Förmodligen hos en själv oxå. Hur vet jag att jag är den som han föll för? Om man inte gillar detaljerna i mitt liv som gör mig till den jag är, hur kan man då hysa kärlek till mig?

Många svar på mina funderingar är säkert självklara. Och dessa tankar/funderingar ska man kanske inte säga högt men varför lixom? Detta är min blogg och den handlar om mig. Mina tankar och funderingar är väl ändå nåt som är så mkt jag det bara kan bli. Eller?
Man känner ju om man har känslor för nån annan, men hur är man säker på att det är just sån kärlek och inte bara vanan eller rädlan att förlora eller nåt annat vridet? Om man frågar den man är tillsammans med, och denne inte kan svara till 100% eller om man själv inte kan det? Betyder nåt?
Svacka.. Kan allt detta bara ha sånt enkelt svar att alla förhållanden har svackor och man kommer upp ur det om man sköter det?
Om man ser en i ens närhet ha ett förhållande som man skulle kunna säga ett och annat om, ska man göra det? Eller ska man (som jag tycker) inte lägga näsan i blöt och låta dem sköta sitt på egen hand? Lixom, bara lägga sig i om man är tvungen lixom.
Gah! bla bla bla bla bla bla
Ja, ni förstår hur jag har det med alla dessa tankar. Sen tänker jag även på sånt som hur det vore att leva utan musik och utan mobil tfn osv. Så det är inte bara så här lustiga grejer. Jag är tänker dygnet runt. Man hinner med en hel jävla massa grejer kan jag lova.

Tänk om man bara kunde tänka tankar och ha ett huvudbry som endast hade med en själv att göra. Att allt annat som man inte är involverad i försvann lixom. Det skulle vara underbart!

Idag är den enda dagen på veckan som jag inte har nåt på schemat. Anna W undra om vi kunde luncha på Ikano. Men jag kände att det inte gick. Idag ska jag vara hemma och känna lugnet. Imorgon ska jag på utbildning via jobbet. Förflyttningsteknik. Vilket jag gjort flera gånger dem senaste 2åren. Men jag får ju betalt så varför inte lixom. Inte mkt till pengar, varar ju bara nån timme men iaf. Många bäckar små..

Jag är så trött att ögonen är jobbiga idag. Torra och irriterade samt upplevs grusiga. Även fast jag använt både salva och droppar. Ska skriva om mina ögonproblem vid nåt tillfälle, inte nu.

Som vanligt när jag sitter vid datan så sover Julia, får se hur länge hon sover denna gång. Kanske att jag hinner slappa i soffan innan oxå. Time will tell.

Solen skiner iaf idag och det är skapligt skönt ute. Men som vanligt hemma så är jag frusen. Kanske beror på tröttheten. Eller så är det för att inne rör man på sig mkt mindre än om man vore ute =P

Tänker du oxå på såna saker? Skicka mig en mail så kan vi hjälpas åt. Alltid lättare att komma med lösningar till andra. För även fast mina tankar inte har med mig att göra så försvinner dem inte förrän en lösning är klar!
([email protected])

Nä, nu orkar jag inte skriva mer.
För allt i världen, börja inte analysera. Låt det bara vara där allt är. Varför ändra på saker som är bra lixom?

Hej!

Kommentarer
Postat av: LillaAnna

Jag gillar när du svamlar.. jag funderar å tänker på minst lika mycke grejer som du gör.. :) De där om att lägga sig i förhållande.. de beror ju helt på vad det handlar om.. eller tycker du att man alltid ska hålla tyst?

2009-06-16 @ 15:42:56
URL: http://annansblogg.blogg.se/
Postat av: LillaAnna

testing testing :D

2009-06-17 @ 13:08:42
URL: http://annansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0