Ångest

Lördag.. Känns som denna dag har tappat sin charm. Känner ingen direkt glädje över att de e lördag längre. Av nån skum anledning så gillar ja söndagar mer. Dem e slappa å sköna. Får mer gjort på en söndag än nån annan dag. Wierd!
Känner ett inre tvång att göra nåt då de e lördag. Pulsen ökar, ögonen tittar nervöst omkring, andningen blir ansträngd.. Ångest. Ångest e nåt som ja börjar lära känna ganska väl. Än så länge har ja klarat mig utan attackerna. Jobbar som attan för att dem inte ska komma heller! Och de går faktiskt bra -pepparpeppar- Been there. Done that. Dont wanna go back!
Får se va denna dag bjuder för aktivitet. Hade gärna åka ut till min vän Anna men dem får gäster =( Skoj för dem. Mindre skoj för mig. Prestationsångest e den som ja träffar på mest. Ja har dock allt under kontroll så ångesten går inte överstyr, men den e jobbig iaf. Vissa kvällar e de värre än andra. Men de har som sagt me mitt välbefinnande å göra. Mår ja bra eller skapligt så e de hanterbart. Mår ja mindre bra eller dåligt så blir kvällen väldigt jobbig.
Men som sagt.. Allt ordnar sig. Vissa saker tar bara längre tid. Ja vet att detta går över. Måste bara passera de jobbiga så går de över.
Nu finns de säker ni som tänker "träffa nån å prata om detta" Eller.. "varför pratar hon inte me mig om detta"
Sluta tänk så. Ja vill inte. Har redan en gång i tiden gjort de och ja har lärt mig hantera de. Så tänk inte mer på de och låt mig va ang de!!!!

Ja skulle gärna ta bort kvällar och lördag mornar. För dem e jobbigast. De e då man känner förändring i puls, hörsel, andning och känsel. Bortsett från torsdags kvällen. Då e de Criminal Minds. Höjdpunkten på veckan =)

Sonen e ute å leker. Varit de nu sen kl 9. Han e en pojke som vaknar me tuppen om inte före. Han va vaken väldigt tidigt idag så att gå ut kl 9 va länge/sent för honom *S*
Julia vakna kl 5 och ja fick verkligen inte upp ögonen. Droppar hade ja ingen kraft till att ta. La ner den energi ja hade på att väcka J så fick han ta henne. Blir så trött på mig själv när ja gör så. Dock har de väl bara hänt två gånger å han gör de utan tjafs lixom. Så de e inte så att han ger mig dåligt samvete. Vet inte varför ja känner så. "kan själv" sitter för långt in kanske. Aja. Va e en bal på slottet?!
Ingen e ens i närheten av perfekt!!!
Min familj e iaf underbar å ja e super glad att ha dem vid min sida. Ja e ganska svår att ha å göra me för de mesta men ja älskar dem innerligt!!!! <3 Och ja vet att dem vet de. Å ja vet att dem älskar mig tillbaka!

Bla bla bla bla bla bla bla bla
från morgon å till kväll


Ha de bra Hej!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du vet att jag finns som sagt.

Älskar dig vännen.

<3

2009-03-28 @ 12:10:47
URL: http://jennyringdahl.blogg.se/
Postat av: LillaAnna

l o v e y o u

Hörs när Svärmor åkt..

2009-03-28 @ 14:01:09
URL: http://annansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0