Måndag igen!

Jahaja.. Då va de dax igen. Måndag.. Första dagen på veckan. Finns de nån värre dag? De e sååå långt kvar till ledigheten för familjen. Men de bästa me dagen, iaf hittills, e att solen lyser! De e ju underbart.
Senare idag ska min kära vän Anna på sitt första ultraljud. De e ju så ruggit mysigt. Lite avis e ja. Att få uppleva första ultraljudet. Men man minns de som igår. De e fantastiskt.

Ja vill fortfarande ha typ 15 000:- så ja kan fixa körkortet å vikten. Förstå hur grymt ja skulle  må om ja fixa körkortet samt kunde fixa kroppen ja vill ha. Så funderar du på att hjälpa mig så börja spara nu å ge mig en grym present sen ;-))
Ja kan inte spara =( Har försökt men de går inte. Mina pengar räcker inte å blir tvungen att ta av dem. Ja vill men de går inte. Jobbigt men sant. Skulle kunna fixa körkortet på avbetalning men de resulterar i att typ 300:- (minst) extra i utgifter varje månad och de går inte. Likaså de där me kroppen... Kan ju fixa me avbetalning, men de e ju samma sak här. De funkar inte. Kanske kanske kanske när ja börjar jobba igen, beroende på hur mkt lön ja får. Men ska ja börja jobba å äntligen få mer pengar i månaden för att dra på mig mer utgifter? Nej tack! Får kolla på detta igen när dem avbetalningar ja har e över. De e dock långt kvar. Men man ska ha nåt att se fram emot. Ja har de ju grymt mkt bättre idag än ja har haft. Så de e på rätt väg. Handlar ju om att prioritera. Å ja prioriterar skulder först. När ja har blivit helt skuldfri ska ja ta tag i allt omkring. Om ja inte har fixat de redan. Men ja kan inte låta bli att längta. Att drömma. Utan drömmar så blir de väldigt grått. Dock blir de grått pga hindren som stoppar drömmar att bli verkliga snart. Men utan drömmar e de för tungt. Så ja behöver verkligen mina drömmar. Kan ibland drömma mig bort å tappa verklighets uppfattningen och det är verkligen jätte jobbigt att komma tbx igen. De e då ja blir så nedstämd och tycker de mesta e en plåga.
Men för hoppningsvis så kommer solen komma mer å mer. För den ljusa perioden e alltid lite bättre.
bla bla bla bla bla bla bla bla från morgon å till kväll

Igår kom Anna hit. Lika najs som alltid. Hon kunde stanna lite extra länge då Jimmy körde hem henne. Dem passa in de så hennes snubbe kunde åka me oxå. Victor va jätte glad att träffa Anna igen. Denna kväll ropa Victor "Anna" innan "Mamma". Men de gör inget. Han e såå go. Mina barn e dem bästa!!! Så underbara!
Så ja måste ju oxå vara underbar ;-))

I lördags så passa ja på att städa å tvätta. Jimmy gick till Farmor me Julia så ja kunde göra allt detta i lugn å ro. Härligt! Gick så mkt lättare när ja va ensam. Så nu e de skapligt fint här. E inte riktigt nöjd me möbleringen men de e inget ja kan göra nåt åt. Soffan hatar ja!!! Den e sååå låg att ja ibland blir ruggit lacknafta när ja ska upp ur den medan ja håller i Julia -muttrar av tanken-

I fredags va de najs. Då kolla ja å Jimmy på film. Efter de kolla ja på en film till medan han spela lite. Den va super bra. The day the earth stood still (tror ja den heter) sen kolla ja på Saw 5 ensam. Kanon skön å härlig kväll!

Julia sover så ja ska passa på att fixa ordning i köket innan hon vaknar vilket hon borde göra snart.
Vi ska ta en skön promenad innan vi ska hämta Storebror på skolan. Tänkte även gå förbi ica. En liten extra lång promenad innan. Härligt. Hoppas bara solen håller sig kvar tills dess. Men oavsett så kommer vi ta en liten längre promenad.
 
Ha de grymt!

Kommentarer
Postat av: LillaAnna

Du är underbar min vän! You know it! Tack igen för i söndags! Alldeles för länge sen jag hade lite Victor tid.. såå mysigt att han fortfarande vill att jag ska komma in å säga god natt!!! Hörs sen! Nu ska jag jobba lite ;) KramKram <3

2009-03-17 @ 06:58:39
URL: http://annansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0