raining cats and dogs

Fredagen den var väldigt blöt. Regna hela dan mer eller mindre. Åkte iaf ner på stan som planerat då jag va tvungen att köpa en present till Kevin eftersom jag glömt det. Regna en del. Från stan va jag tvungen att åka till Ekh centrum för att handla. När jag väl va på affären så vart jag ganska snabbt på dåligt humör. Det va äldre tanter överallt som inte brydde sig om nåt annat än sig själva -muttrar- När jag var klar och gick hem så börja Julia protestera redan på parkeringen utanför. Hela vägen därifrån till den långa raksträckan som är typ halvvägs hem. Vid de laget så skrek hon massa. Fixa ordning mat till henne som hon fick äta i vagnen, men de gick inte så bra. Självklart skulle de spricka upp och 100grader sol skulle komma fram. Jag va väldigt varm, väldigt irriterad och hade väldigt lite tålamod kvar. Huvudvärk va dessutom på ingång. Blev tvungen att sätta mig på bänken som är i slutet av den långa raksträcka. Som tur va så hade jag regnjacka på mig så jag kunde sätta mig på den. Då gav jag henne mat men det hjälpte inte. Hon va olycklig hela vägen hem. Ordagrant utanför så sluta hon. Då blev hon lugn igen. Jag var inte alls på humör kan jag lova. Väl hemma gav jag henne typ mat för att sen lägga oss att vila.

Medan jag gav henne mat så ringde min Kuz och frågade mig nåt som genast gjorde mig på bättre humör. Hon fråga om jag ville dela en underbar upplevelse me henne. Imorgon ska vi vara på ett hotell på Storatorget och bli stylade. Ska ta me oss tre ombyten och vi ska bli fotograferade. Hur najs är inte det då!??! Klart som f-n att jag sa ja. Så najs!!!
Tack så mkt Kuz för att du vill göra det med mig! -krama om-

Efter jag och Julia vilat lite så fick vi härligt besök. Anna och Jocke kom med fika =) Första gången jag åt en hel beskvi. Har bara smakat på dem annars. Dem jag har smakat på har smakat alldeles för mkt mandelmassa. Men denna hade bara en svag eftersmak av de. Super god va den faktiskt. Smakade nästan som jätte färsk.

När dem åkte hem gick jag ner till Kevin som fyllde 1år. Gav hans present och han verka gilla den. Kan dock inte prova den förrän dem kommer hem från Mallorca. Köpte badleksaker. Han hade inga och han älskar att bada. Åt mer marängsvisch =P

När Jimmy kom hem så fixa han middag. Senare på kvällen va jag nere hos Jenny och höll henne sällskap så hon inte vart allt för trött. Maken hennes sov lite på kvällen och belv väckt 23.30. Lilla Linus la sig och sov lite i sin säng. Han vart jätte trött och la sig självmant. Anton däremot gjorde allt han kunde för att hålla sig vaken. Helt plötsligt vid typ 23 börja han leka. Mallig att vara vaken hela natten. Jag tror dock han somna i bilen *S* När dem börja packa bilen och skulle nästan åka så gick jag upp till mig. Somna efter halv ett nångång. Sen vakna Julia 04.30 typ och va jätet vaken och låg i sängen och bubbla för fulla muggar. 04.50 typ gick vi upp och lekte lite. Vid sex orkade jag inte mer. La oss igen och hon somna om en stund. 08.30 palla jag inte att hålla mig vaken mer så jag väckte sambon som gick upp med henne. Låg kvar i sängen och gick inte upp förrän typ 10.15 för att tvätta mina byxor som jag ska ha med imorgon.

Nu sitter jag i morgorock och ska äta lunch närsomhelst. Efter det ska jag duscha och fixa mig lite fort för att sen lämna Julia till Farmor. Vi ska nämligen ner till smultronstället med Anna och Jocke -dreglar-

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0