Jobbat!

Hallå hej alla!
Idag har jag jobbat. Länge sen jag gjorde det nu. I början av mitt pass så gillade jag att vara tbx på stället och njöt av tanken att jobba och tjäna pengar. Men så kände jag inte när jag gick hem idag. Har två tillfällen kvar denna månad och en dag i juni att jobba... Känns det samma sak då så kommer jag säga ifrån att jobba som timvikarie där mer. Mycket tråkigt. Men jag kan uppenbarligen jobba me en del personal. Jag tänker och prioriterar hela annorlunda. Är ganska trött på att vara den som klagar på mina kollegor. Vill inte vara den lixom. Men va har jag för val. Går saker å ting inte till på det sätt som de ska så måste ju nån säga ifrån. Och som vanligt så är det jag. Fick bevisat för mig att det inte bara var jag som "var annorlunda". En annan kollega kom in och snacka med mig som jag inte sett på länge, då va allt som de brukar. Hon hjälpte mig me en boende innan hon gick tbx till den avdelning hon jobba på. Då när hon va inne med mig så märkte jag ju att det inte är jag som resonerar och tänker konstigt. Aja, nog om det. Jag hoppas ju att det bara va denna dag som de va som de va. Ska jobba nästa gång på lördag, då kommer de bli bättre =D I värsta fall får jag prata med gruppchefen.
...bla bla bla bla...

Hur som helst. När jag sluta så väntade Jenny utanför och gjorde mig sällskap hem. Går fortare att komma hem när man har sällskap. Och idag så behövde jag dessutom det. Är jätte trött och efter att ha jobbat så är jag helt slut i benen. Inte suttit 5 sek ens på kvällen. Vilket man inte måste. Nu fanns det att göra hela tiden. Kunde dock gått smidagare till. Men men, jag ska inte prata mer om det. Kan inte klaga i deltalj utan att namnge nån (eller berätta så man inte förstår vem det är) så då låter jag bli. 

Annars idag har jag inte gjort nåt. Medan jag har jobbat så har Jimmy hämtat Victor. Julia va me Farmor under tiden. Gullrumpan va vaken när jag kom hem. Tror hon höll sig vaken tills jag kom hem. Å när jag väl va hemma så kände hon att, nu kan jag sova =P Visst är det så!
Älskling Victor va oxå vaken när jag kom hem, och är fortfarande. Men så är det alltid när han varit borta hela helgen. Som tur är så är det ledig från skolan imorgon så det gör inte så mkt att han somnar sent. Inte mer än att det är jobbigt för honom att bara ligga i sängen. Han ligger nu och lyssnar på saga. Min älskling!
Va skulle jag göra utan dem underbaraste??

För övrigt med mig e de jämna plågor. Fötter ömmar och benen e trötta. Ryggen värker och huvudet e tungt.
Så.. ja... de e som vanligt me mig.

Dax att avsluta å sen knyta sig!

Natti!

Kommentarer
Postat av: LillaAnna

Tråkigt när det blir skit på jobbet.. jag vet precis hur det är.. så jag lider me dig.. Hörs senare!! l o v e y o u <3

2009-05-11 @ 08:59:31
URL: http://annansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0