Lördagsnöjen

Denna lördag börja absolut inte bra. Natt, som alla andra, så vakna jag av Julia. Gav henne nappen och hon somna om en stund. Vakna igen och jag var så fruktansvärt trött att jag på nåt sätt råka slå ner tfn på golvet utan att fatta de samt så orkade jag verkligen inte gå upp och göra ersättning så jag tog upp henne och la henne bredvid mig i sängen och skulle hon vaknat skulle jag puttat ner sambon på golvet. Han vet inte hur bra han har det!

Denna dag har jag skrivit upp mig att jobba 07.30-16.00 =D Underbart att jobba och tjäna lite pengar om de så bara e för två dagar i månaden. Najs å komma bort och slippa allt som måste göras som att laga mat, underhålla mm mm.
Skulle vaknat av alarm från mobilen 06.30 för att sen gå till jobbet 07.00. Men när jag vaknar och kollar på klockan så visar den 07.20. H-vete och massa fler svordomar hoppa ur min mun. I panik ringer jag Jenny för att kolla om jag får låna hennes cykel. Vilket jag fick -tack så massa- men den va hemma hos Andri (som bor en liten bit bort). Fick på mig kläder rekord snabbt, gick feting snabbt till Andri, knalla in på tomten och hämta cykel, cykla som en galning till jobbet.
+ - 0 .... På 15 min vakna jag, ringde ett samtal. klädde på mig, hämta cykel, cykla till jobbet, böt om och börja jobba!
Måste varit på rekord!! Vakna på så otrevligt sätt och stressa så mkt på direkten att jag inte vakna ordentligt förrän typ kl 09.00. Väl på jobbet så flöt det på. Hon jag jobba med, vi jobbar bra ihop. Inget negativt att säga om denna dag på jobbet alls. Inte mer än att jag inte riktigt funka den första typ timmen som jag skulle. Herre jävlar säger jag bara! Vart bara 5 min sen och de tog jag igen under dagen!
Åter igen.. Han vet inte hur bra han har det!
Jennys familj va hemma hos henne idag, dem åkte hem vid fyra vilket va lite tråkigt. Hade varit jätte skoj å träffat Pia och Svante. Tänkt en del på dem på sista tiden.

Sen jag kom hem så har jag inte gjort så mkt. Duschat, pratat med Jimmys moster, ätit mat, kollat på Singing Bee, gått till Lasses med Jenny och nu sitter vid datan.

Detta mina vänner och andra.. Detta är mitt lördagsnöje.
Helst skulle jag vilja sitta på en uteservering och dricka obegränsat med öl och bara sitta och snacka skit hela kvällen. Men det kommer jag nog aldrig ha råd med.
Min älskade vän Anna e hemma utan sin Jocke så hemma hos henne hade suttit fint. Hon å jag slappa å snacka skit e sweet oxå! Körkort vore Da Shit! Så härligt att vara där ute. Hon har för övrigt blonderat sig igen och e en hot blondie igen. Blir så sugen att bli blond. Men jag har inte pengar till de. Billigare att vara mörk ;-))

En sak som jag funderat över. Man hör ju mkt på nyheter om människor som va "allvarligt psykiskt sjuk vid utförandet av brottet" eller hur dem nu säger.. Tycker det är lite intressant att man kan vara sjuk när man utför ett brott men inte annars. Ska man vara den som e den så e väl alla sjuka som utför brott. Eller?

För mig e läget samma som alltid. Ibland sämre och ibland värre. Men sen finns de även då de faktiskt e bättre =))

Skulle kunna skriva massa mer grejer, men det är nog med gnäll från min sida. Dessutom e de så att de bara förvärrar. Om man inte gör nåt åt de så har man inte rätt att gnälla. Lite så funkar jag. Så jag ska nu ta mig en funderare på hur jag ska lösa delarna i mitt liv till de bättre. Kommer förhoppningsvis på några lösningar =P Time will tell!

Puss där de känns


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0