regn regn regn

Idag när man gick till skolan så regna de. Mindre skönt kan jag säga. Varken jag eller Victor har regnkläder. Har dock beställt från Ellos via Jenny så det borde komma snart hoppas jag. Sen ska jag köpa gummistövlar till honom så fort pengar kommer. Dessvärre ska dem till skolgen imorgon och det kräver kläder där efter = regnkläder då allt är blött. -suckar högt- Återigen motgångar som får en att känna sig mindre bra som mamma. Han får helt enkelt ta med sig ombyte och sittunderlägg eller va de heter. Ibland är man mindre bra. Men jag tänker på regnkläder och stövlar då vädret är kanon lixom. Inte tillräcklig förklaring men så är det. Lånade Lilla Linus regnkläder så jag gick bort till skolan med dem när han sluta så han kunde cykla hem utan att bli dyngsur. Testa då mina egna regnkläder och dra åt h-vete men jag kunde ha dem! Har uppenbarligen gått ner massa i vikt så jag får plats i dem =D Mina stövlar hitta jag inte så jag sket i det. Men när jag var halvvägs till skolan så sluta det regna. Menmen.. Tanken var ju bra av mig iaf =)
Väl på plats så ville en kompis till Victor följa med hit, vilket han absolut fick och efter att ha pratat med hans mamma så gick vi, bestämde att han blir hämtad kl 16. Jätte trevlig kille. Prata massa och va framåt. Såna barn gillar jag, som vågar vara sig själva och inte är blyg. Underbart! Väl här hemma så fick dem spela tv-spel en timme, äta mellis och sen vara ute. Klockan..typ 16.10 kommer kompisen upp och säger Hejdå. Då mamman inte kommer upp och säger nåt så kollar jag ut genom köksfönstret så han faktiskt blir hämtad. Och mycket riktigt, där nere var hon med cykeln och två barn. Kanske bara ett barn. Osäker på om killen på egen cykel var son till henne. Men en tjej bakpå cykeln va iaf hennes =)

Nu sitter jag här och funderar på hur jag ska ta tag i resten av detta dygn. Måndagar är ju så underbara. Inte! Kommer iaf inte ha Julia i bärsele mer idag då kommer min rygg säkert gå sönder. Så det blir lite gåstol och mycket babygym resten av hennes vakna tid. Sovit ganska dåligt nu på em men det är pga skolans rabalder. Det är ju sånt liv där att det finns inte. Men det är ju en skolgård så va har man att förvänta sig =) Härligt med barn! Väl här hemma så fick hon inte ron att sova igen... Men det blir nog bra. Bara hon inte är grinig hela kvällen utan har några ljusa stunder :S

Victor är fortfarande ute och leker. Såg när han kom tbx med bandy grejer och tog fotbollen. Får se när han dyker in igen. Han är ju ett ute barn så det är bara bra.

Nu ska jag gå ut i köket och bråka med kylen lite. Lampan har slocknat och måste ta reda på om bara lampan är trasig eller om det är hela kylen.

Innan jag slutar vill jag säga stort grattis till min svärfar och svär morfar (?) då dem fyller idag!

Over and out!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja dom borde ju komma snart regnkläderna....men tills dom kommer så kan du väl låna Linus regnkläder till Victor...Linus har ju regnkläder på dagis oxå så han är ju inte utan...

Love <3

2009-05-18 @ 18:50:34
URL: http://jennyringdahl.blogg.se/
Postat av: LillaAnna

Mindre bra mamma? Pyttsan! Ingen är så bra som du! Förutom jag sen så klart ;) <3 Du kan inte rå för att saker är som dom är! You know where I am! l o v e y o u <3

2009-05-18 @ 22:47:51
URL: http://annansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0