Man lär så länge man lever

Fredagen är här och den är dessutom snart slut. Det är på gott och ont. Denna helg kommer dessvärre gå väldigt snabbt. Ska jobba både imorgon och på söndag. Imorgon blir det 07.00-16.00 plus söndag typ 16.00-20.00 om jag inte minns fel. Kanon ju. Stor helg å allt. Blir bra me extra pengar. Behöver alla pengar jag kan jobba ihop. Fick idag schemat för dem fyra veckor jag ska jobba i sommar. Det är ett bra schema. Äntligen har det blivit så att dem delade turerna ligger på helgen (iaf för den som jag jobbar ist för) och det tycker jag är bra. Det är ju på vardagen som man vill jobba delad tur så den försvinner snabbt. Helgen vill man ju jobba så lite som möjligt för att vara med familjen och andra vänner som är lediga. Samtidigt som jag tycker tvärtom. Men nu har jag sambo som hjälper till. Hade jag fortfarande bott ensam hade jag hatat delade turer, oavsett dag.

Idag har jag inte gjort så mkt. Städat ännu mer har jag gjort. Blir aldrig klar då man måste börja om igen varje dag typ. Idag vart det Victors rum och badrummet. Han fick dock städa det grövsta själv och jag småplocka och dammsög. Badrummet skura jag ordentligt och det luktar fortfarande gott =P
Härom dagen flytta jag "skötbordet" till sovrummet. Vilket vart bra i både sovrum och badrum. Hallen gjorde jag endast om genom att ta en annan matta. Sen så har jag tvättat typ allt som fanns.
Sen nu på kvällen har jag äntligen lagat min cykel som haft punka jag vet inte hur länge. Bakdäcket oxå självklart. Men det är inte nåt problem för cykel bruden Therese =P Jag fixa punkan och imorgon ska jag cykla =P
Tar med pump för säkerhetsskull. Var sååå länge sen jag laga ett däck att jag inte vet om de funka. Haha! Jag tror att jag greja det då laga cykel är som att cykla på den, en gång lärt sig...

Imorgon kommer jag sova gott kan jag lova. Jobba 7-16 och sen hem. Jimmy drar iväg 16.30 typ.
Ingen vila ingen ro. Kroppen behöver Sofiero! Hehe!
Har du..? Kom över och bjud!
Jimmy kommer förmodligen vara bakis på söndagen då det är fest han ska på imorgon så det kommer bli en tidig morgon för mig efter den långa dagen. För att sen sticka och jobba igen till åtta. blir nog bra.
Som jag sa till Jimmy tidigare idag.. Det är bara för mig att bita i det sura äpplet och gilla läget.
Härligt klirr i kassan nästa månad =) Så inte förrän då kommer det vara värt det. Men det är det jag får tänka på.
Så kanske kanske kanske har jag faktiskt råd att göra nåt nästa månad =) Det är iaf extremt slut på att köpa grejer på impuls *S* Vill hellre njuta av mina pengar än att strö ut dem på grejer som egentligen är onödiga. Men men.. Man lär så länge man lever har jag hört =)
Mina pengar är slut igen. Vilket jag blir sååå galen på. Jag vet att jag egentligen inte hade råd att köpa Victors cykel men jag hade lovat honom en till sommaren och det är denna lön. Vi klarar oss iaf men det hade varit trevligt att ha pengar i plånboken. Minns inte när jag hade det senast. U R K ! ! !

Imorgon kommer Jennu hem och jag inte utnyttjat henne baksida nångång =S Vet inte varför.. Tänkt göra det men jag har aldrig gjort det. Hum! Slapp man är! Hon kommer säkert komma hem och vara brun och fin. Hennes barn kommer iaf vara det. Undra om hon skickat kort till mig =P Kanske inte!

Nästa vecka kommer Anna börja jobba natt igen. Jag är avis på det måste jag säga. Jag vill oxå jobba natt. Kanske ska nämna det för min gruppchef imorgon och kolla möjligheten till det. Super bra ju. Massa mer pengar =)

Nu ska jag in och prata med min son innan han somnar.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0