Allt har sin tid

Vaknar på morgonen och ser solen skina. Tanken --> Åh nej. Inte solsken. Då måste man kisa om man går ut. Dessutom blir det varmt inomhus om man sitter "i solen". Går upp.. Gör mig i ordning för att ta mig till läkaren. Jimmy är hemma till ca 08.15 så jag fick massa hjälp. Kunde fixa mig i mitt tempo. Kände att denna soliga dag inte var någon bra dag. Var nyfiken på hur den skulle sluta. Nu är det kväller och inte många timmar kvar på denna dag. So far so good. Haft bättre dagar men jag har definitivt haft sämre oxå. Imorgon är det torsdag och det innebär tre dagar kvar tills jag får träffa min älskade mamma och min bror som jag saknar extremt mkt. Mamma har dessutom skaffat hund som jag inte träffat än. Ska bli skoj. Sen på em bär det av till min moster som har 50års kalajs. Till den tillställningen (om man säger så) så har jag köpt nya outfit. Ska bli intressant vad mamsen säger om den. Kommer nämligen ha på mig en röd klänning typ med leggings och svart linne. Svarta skor oxå. Pricken över i´t blir det svart väska oxå. Men för att inte bli så tråkig är planen att jag ska ha ett silverhalsband. Får se vad jag känner för på lördag men det är vad jag kommer ha med mig. Tänkte ta och fixa mig hemma hos mamma. Som förr i tiden =P Jag saknar förr. Ibland saknar jag förr så mkt att det gör ont.
På söndag hoppas jag att jag hinner träffa en gammal kär vän som jag saknar så innerligt. Dottern är... ja massa år.. aldrig träffat. Det säger ett och annat om hur mkt vi träffats lixom. Illa! Så jag får helt enkelt ta mig tid på söndag. Måste planera lite med Kuz som åker upp med mig. Vi får planera in en tid så jag kan lägga upp min vistelse.
Helgen efter det bär det av upp till Sthlm igen. Då är det kusin träff på andra sidan. Ska bli najs! Ser jag oxå fram emot väldigt mkt. Till denna lilla get together (?) har jag oxå redan avklarat vad jag ska ha på mig. Jeans, snyggt lila linne jag fått låna av Jenny och sen nån form av svart kofta på mig. Det var evigheter sen jag träffa en del av dem oxå. Vissa har jag inte träffat sen jag var liten. Om jag ens träffat dem. Får se. Blir antingen på fredagen eller lördagen. Inte spikat än vad jag förstått. Time will tell!

Mellan dessa helger så fyller min älskade och bästa son 7år -älskar hårt-
Han är dessvärre hos sin far den helgen (och jag på kusinträff) så jag vet inte hur jag ska göra med hans kalas. Måste man ha den på en helg? Kan man inte ha den från kl 17 och typ bjuda på hamburgare eller korv med bröd/mos och sen massa glass till efterrätt?
Äh!
Jag får suga på denna karamell lite. Får se..

Läkarbesöket gick iaf inte som väntat. Men nu står jag iaf på vänt för att komma till kuratorn. Så inom tre månader kommer jag att börja gå dit. Lagom till jul.. Yeah right. Kommer nog ske efter årsskiftet. Det är lixom vården. Kanske blir det lagom till våren. Hehe! Nä. Jag hoppas på det bästa iaf och att det blir inom rimlig framtid. 

Just nu tar jag en sak i taget. Mina dagar blir bättre att göra så. För att hålla på med flera saker samtidigt får mig att tappa greppet och sen blir jag bara besviken och nedstämd när det inte blir som jag ville. Jag vill så mkt och kan så lite. Men men. Allt har sin tid. Så småningom kommer jag kunna göra allt jag vill.  

Nu är det dags för att fixa mig en stor kopp te och sen gå igenom skolan. Måste kolla vad som komma skall så jag vet vad jag ska plugga på ikväll.

Tjoflöjt!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du vet att jag finns...

Ja du kan ha Victors kalas senare....=) Det spelar inte så stor roll tror jag..



Snart så får du åka upp till sthlm..Vill oxå =)



kram vännen

2009-10-01 @ 07:48:32
URL: http://jennyringdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0