Long time...

Nu är det jätte länge sen jag skrev och det har hänt en del sen sist.
Kommer dock inte ta det i några detaljer för det orkar jag dessvärre inte. Vill ni ha detaljer..? Be om det.

Är åter i ett läge då det mesta kvittar och det är bara grått och trist. Så detta kommer inte bli ett muntert inlägg.

Jag har varit i Gränna med Susanne och hennes son. Det var väldigt gicande och trevligt. Kan lätt tänka mig göra den resan varje år. Gick åt kanske lite mer pengar än väntat men så är det alltid. Kommer ju inte handla så pass varje gång. När vi åkte var ju första gången och det är ju alltid speciellt första gången ;-))
Barnen uppskatta det och det var en härlig resa!

Helgen efter det (i lördags för att vara exakt) då ringde mitt alarm 02.30 =O Då var det dags att gå upp, fixa sig, vakna och få i sig te innan jag skulle sätta mig i bilen med Anna, Jenny och Susanne. Färden gick mot Ullared och Ge-Kås =P. Mycket lyckad resa och alla var glada och sams. Vi alla shoppa på det som vi ville/behövde ha. Lite surt kändes det självklart att jag inte kunde handla mer då jag hitta en del till barnen. Men jag valde ut det snyggaste och handla med omsorg. Kom endast upp i 2500:- dryga och det är helt okej pris för allt jag köpte.

Har börjat plugga. Igen. Denna gång för att få upp betyg från gymnasiet. Ja, få upp dem är inte nåt problem då jag inte har några. Pluggar dessa ämnen för att kunna så småningom söka mig till psykologutb.
Det går sådär på den fronten. Tror jag gett mig in i nåt jag inte kan fixa. Det är väldigt mkt. Har nu fem ämnen jag ska kirra. Matte B, Svenska A, Samhäll A, Religion A och Engelska A =S Blir bra det där!

Haft mer grå/dåliga än bra dagar sen sist och det suger feting purjo! Är så grymt trött på det. När jag är i denna svacka så är jag väldigt trött på det mesta. Svårt att se saker och ting från den ljusa sidan även fast jag verkligen försöker. Det hjälper lite att ha lördagen att se fram emot. Då ska jag nämligen upp till Sthlm på kusinträff. Ska bli helt otroligt skoj! Victor ska oxå följa med och även det är kanon skoj att han ville!

Anna ska väldigt snart ha bebis om den kommer senast som beräknat. Mindre än 3 veckor kvar. Kanon skoj! Längtar som tusan! Inte lika mkt som dem gör men iaf.

Falskhet.. Är det nåt som är okej mot folk man har kär=vänner??
Prata bakom folk ryggar.. Är det nåt som är okej?
Snacka skit om folk.. Är det nåt som är okej?
Ljuga (oavsett storlek på lögnen).. Är det nåt som är okej?
Om man säger ja på/gör en eller fler av ovanstående.. Är man fortfarande "vän" då?
Finns det mall på för hur man ska vara?
Jag skulle vilja säga att det är INTE okej. Inte nånstans. Ärlighet rakt igenom! Sen säger jag inte att mans ka säga allt som hjärtat dunkar, men man ska inte ljuga. Man ska säga sanningen hela tiden! Hur kommer det sig att man ljuger eller nåt annat av ovanstående..? Är man osäker? Inget självförtroende? Feg? Svag? Dålig? Vad beror det på?
Vad ska man göra om nån man känner gör så? Ska man ens göra nåt?
Eller ska man i sin tysthet bara nicka åt hela skiten och bara veta vart man har denna person?
Gah!
Skit i vilket.. Berör inte mig i vilket fall!

Det här med delat ansvar.. Är det nåt man kan göra ensam?
Löften man ger och inte uppfyller.. Är det nåt som är andra ska se till?

Jag tycker iaf att det mesta är skit. Skulle jag få göra som jag ville så skulle jag lämna Julia till typ Farmor eller tvinga Jimmy vara hemma och sen skulle jag åka iväg. Bara så jag får komma bort.

Ryggen värker. Det värker så pass att det bränner. Huvudet är fullt, får inte saker att komma till skott. Öronen värker av den höga decibellen från Julia. Kroppen ömmar från att sitta så mkt på golvet, vilket jag är tvungen till. Antingen det är bära henne. Och jag kan inte göra det för mkt för då lider jag brännhet smärta!

Finns säkert mer för mig att skriva.. Men jag pallar inte mer nu. Nu är det dags att avsluta och leka lite innan det är dags för fröken att sova!

Hej Då!

Kommentarer
Postat av: Jenny

ja de var roligt att åka till ullared och shoppa...hhihihhih.

Känner som du gör oxå ibland..men inte lika ofta kanske...men bara åka iväg och vara för sig själv.

Älskar dig vännen...

2009-09-02 @ 08:46:18
URL: http://jennyringdahl.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej! Tråkigt att läsa att allt inte är så bra. Jag finns här om du bara vill prata av dig eller kanske vill få lite egen tid, så är jag gärna barnvakt. Och pluggandet... Hojta till om du känner är det är för mycket. Jag har läst alla ämnen som du ska läsa, jag hjälper mer än gärna till! Bor ju inte särskilt långt bort heller.=) Ta hand om dig!

2009-09-03 @ 11:40:12
URL: http://frittson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0