Onsdag

Onsdagen har nu varat halva dagen ungefär. Än så länge flyter det på bra. Julia är på bättre humör idag men inte på ett tillräckligt avstånd ifrån mig för att det ska kännas bra. Men det är iaf bättre och det ärlite huvudsaken känner jag.

Igår så vakna Julia 15.15 och det var som jag var rädd för. Det vart inte bättre. Det var väldigt jobbigt resten av kvällen. När Jimmy kom hem strax efter kl 20.00 så var båda barnen vakna. Han var snäll och tog tag i det direkt. Victor låg i sängen bara några minuter efter Jimmy kom hem. Dryga 20.20-20.30 så låg Julia. Otroligt. Igår var verkligen inte en bra dag. KÄnde mig tung och nedstämd hela dagen. Nackdelen med när det är så är att dagen efter (idag alltså) blir påvekad.
Anna och Jocke kommer hit om ett tag (tror jag iaf) och det känns faktiskt bra. Hon erbjöd sig att komma igår men jag slog bort det och valde att vi skulle ses på stan ikväll ist. Men jag måste erkänna att vetskapen om att dem kommer gör allt lättare. Nu sover hon sista gången för idag. Hoppas bara att hon inte blir väckt när Victor kommer hem från skolan snart. Då kommer det bli tufft. Jag har ju planerat att hon ska sova till iaf kl 14 så hon är jätte trött ikväll så det blir lätt för Jimmy. Jag drar istortsett direkt när ha kommer hem för att träffa Anna på stan. Jag behöver komma bort. Ska sätta oss på nåt fik och snacka å bara softa. Sköööönt! Tänkte kolla bio oxå men det fanns ingen vi ville se så vi nöjer oss med varandras sällskap. Sweet!

Imorse fick jag inte alls ångest och dåligt samvete. Packa Victors gympa kläder. Leta efter skor i några sekunder tills det slog mig att jag inte köpt några =( Jag hade helt glömt bort gympadojer till skolan =S Jag som lixom var på skoaffären igår och köpte honom ett par skor på rean. Däremot kunde jag inte gjort det på den affären men jag kunde kommit på det då och åkt iväg och handlat dem. Dock med buss då Jimmy hade bilen. Men iaf! Det löser sig iaf för Victor vart inte sur eller nåt när jag sa att han fick antingen springa barfota eller fråga fröken om han kunde ha sina ute skor för denna gång. Han vart faktiskt ganska glad när han fick vara barfota på gympan. Min son är mycket för att vara barfota. Gillar inte riktigt strumpor. Hehe! Så det var ju bra.

Börja med REA igår. Gick sådär. Nära att jag gav upp innan jag ens börjat. Var en massa meningar och konstiga ord som jag inte fatta nåt av. Men jag tog tag i det och ringde till Anna. Hon vet mycket om allt typ. Och mycket riktigt.. Hon hjälpte mig.

Jenny och Susanne var förbi och berätta att det spökar hemma hos henne (Susanne). Dotterns dörr hade öppnats utan att nån öppnat den. Jag tror ju inte på sånt så jag är extremt skeptisk. Dörren var alltså inte helt stängd utan den var så stängd en dörr kan vara utan att stänga den.. Hänger du med? Jag tror ju på att dörren sakta öppnat sig själv. Men dem är helt 100 på att det spökar. Tror du på sånt? Vad tror du?

Idag ringde jag VC för att fixa så jag kan träffa nån att prata med. Logiskt tänkt blir det Kurator. Får se om det funkar. Har så svårt att prata med dem. Men det var förr. Idag vet jag mer om sånt som dem trodde och vart förbannad. Har en heldel sanningar som jag inte hade då så det kommer bli bättre. Hoppas jag. Blir bra det här!

Nu såtr sonen och trampar och vill spela data. Vilket han ska få.

Ha det bra Hej!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du gumman...hopps att du känner att du kan prata med mig....jag hoppas att du gör....

älskar dig vännen

2009-09-02 @ 19:04:03
URL: http://jennyringdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0