Svart överallt

Jahaja. Då är äntligen denna hemska måndag snart slut. Jag hatar verkligen måndagar!
Vad har jag gjort idag... Pluggat och få första inlämningsuppgiften mer eller mindre klar. Ska bara finjustera den lite. Tvättat en massa tvätt. Fixat köket en och två gånger. Sen varit på simskola med Victor och hans kompis. Haft att göra idag ändå har jag fått känna på att det är måndag =S

Helgen..
Åkte till Anna i lördags. Behövde verkligen få komma bort och slappna av. Känna ett toalt lugn. Återhämta krafter. Sova ut och bara känna lugnet. Vilket var planen med att åka dit. Men det vart inte riktigt som jag hade planerat. Hade dock en ruggit skön kväll. Umgicks med Anna och gjorde det vi var bäst på. Spela Yatzy och snacka skit. Spåna lite om vad som händer om hela Sverige vart utan el. Om det lixom vart svart överallt. Hur länge skulle vi klara oss? Dem som är sjuka, vad händer med dem? Diabetiker? Vad har du i ditt skafferi/matförråd som klarar sig som längst efter att elen slutat fungera? Hur länge klarar du dig?
Det var lite obehagligt att tänka på konsekvenserna. Men ruggit najs att spåna med henne. Hon och jag ihop när vi tänker.. Watch out!!
Söndag skulle jag sova ut och bli allmänt utvilad. Men det gick inte. Vakna 07.15 och kunde inte somna om. Var fortfarande jätte trött men kunde inte somna om. Gick ner och kolla på tv. Anna kom ner och vi åt frukost. Sen gick hon upp igen och jag skulle vila lite till. Men icke! Kunde inte slappna av. Gjorde ordning deras kök. Lite senare på morgonen så kom Anna på den underbart goda idéen att vi kunde åka ut till Stubbestället och fika oss gröna. Sagt och gjort. Vi åkte ut dit och fika och hade det allmänt trevligt. Men jag kunde inte slappna av i sinnet till 100%. Ångrar dock inte att vi åkte. Åkte hemifrån typ kl 14 och kom hem 15.30-16.00. Meningen var att timmarna där emellan skulle jag slappna och återhämta massa krafter så jag var kapabel med nya tag för kommande vecka. Tyvärr vart det inte så. Men jag hade det väldigt avslappnat och underbart. Tack Anna för att jag fick komma ut och ha det underbart hos er!! <3 Det finns fördelar med att ni bor en bit bort =P Hum.. 1 =S

Annars då..
Insåg idag att jag måste verkligen ta tag i mina studier om jag inte vill plugga feting hårt i fortsättningen. Tar jag tag i det nu blir det bara hårt. Måste även prata med Svärmor om tiderna för mina prov och se vilka av dem som hon kan hjälpa mig med Julia. Förhoppningsvis dem flesta. Jag får helt enkelt lösa dem andra. Men jag hoppas iaf att hon kan övervägande av dem. Får se. Time will tell inom kort iaf.

Är lite dyster över att det inte vart nån kusin-träff i lördags. Hade varit sååå najs å träffa alla. Men nu är det preliminära datumet 10/10. Hoppas det blir spikat så! Blir det inte av då så skiter jag i vilket och åker upp iaf och träffar dem jag kan. En del av dem bor ju i närheten av mamma.
På tal om mamma. Hon har skaffat en gudomligt söt hundvalp. Kira!

Sen måste jag gratta kära Anna och Andreas till deras underbara son!! Tänker på er!

För övrigt så är det inte nån större skillnad. Tiden tickar på.
Som jag brukar säga..
Tiden går fort men dagarna går sakta.

Godkväll!

Det finns bara tre händelser för en människa: födas, leva och dö. Hon är inte medveten om sin födelse, hon dör lidande, och hon glömmer att leva (Jean de la Bruére)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Skönt för dig att komma bort...de behöver du vännen...Pluggandet tar jag hand om när jag blir frisk tänkte jag..

<3

2009-09-07 @ 22:24:27
URL: http://jennyringdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0