Valborgsmässoafton... Detta är för tonårin...

Valborgsmässoafton... Detta är för tonåringar en supar dag. Men för mig med barn handlar det om sommar mat, karuseller, sockervadd och lotter. I bästa mån en brasa. Mys dag lixom. Hade planerat att vi skulle till folkets park och det najs. Victor ville inte. Han ville köpa kulor och gogos för sina pengar och sen åka till badhuset. Badhuset tar vi imorgon och då ville han till busfabriken. Vilket funka för mig då han inte var intresserad av lotter osv. Vi fixa oss och jag packa ner det Julia behövde för att klara sig flera timmar hemifrån. Tänkte ta McD på vägen hem sen. Men gnäll från Julia börja redan på parkeringen. Knäck i öron utvecklades på Victor i affären Toys r us. Åkte till stan då han skulle få köpa större kulor på lösvikt. Knäcken förvärrades. Gnället förvärrades. Så det blev ingen busfabrik. Väl hemma blev hallihallå på Julia. Beställde pizza. Stans samvete fick jag efteråt. Tänker inte äta pizza på länge nu! Tänker inte heller planera skojiga saker. Kul fredag. Är på dåligt humör och vill bara lägga mig. Julia sover, det är fredag och dax för fredagsmys. Hoppas det får mig på bättre humör!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0