Ibland kan jag bli väldigt förvånad över h...

Ibland kan jag bli väldigt förvånad över hur folk tänker och prioriterar. Kan t o m bli irriterad i vissa lägen. Lixom. Om man involverar sig med en person som tex kommer från Sthlm eller har barn. Då är det bara att gilla läget om denna åker till Sthlm! Förstår att man kan reagera om man åker upp ofta och hela tiden. Men när det handlar om speciella tillfällen som födelsedagar, bröllop eller om nån behöver ens hjälp. Det gäller även att gilla läget om ens respektive har barn. Då kan det bli lite ändringar. Det kan bli så att man måste tacka nej till vissa saker. Så är det. Har man barn kan man inte göra allting. Föredras alkohol i icke barnvänlig nivå så är man inte redo att ta till sig rollen som krävs för att vara familj. Är det dessutom så att man har barnet lite mer sällan.. Då gäller det verkligen att ta till vara på tillfällen som man har. Missar man ett tillfälle tar det bara längre tid tills nästa gång. Men den som faktiskt lider är ju självklart barnet som inte får träffa sin förälder utan måste vänta. Ibland alltså.. Jag slutar aldrig bli förvånad över människors handlingar och prioriteringar. Men men.. Det är väl bara för mig att gilla läget. Min situation har jag tagit tag i Men att ta tag i sin situation är inte på lätt alla gånger. Tycker bara det är synd. Väldigt synd. Snudd på lite sorgligt. Men allt har sin tid. Alla får det väl bra i slut änden?


Kommentarer
Postat av: Jenny

Tror jag vet vad du menar...Jo allt blir bra...eller bättre kanske jag ska säga.

Vissa människor prioriterar som rumpor....De finns folka till alla lixom..

Love you vännen

kramar

2010-08-19 @ 09:25:56
URL: http://jennyringdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0