Floor ball =P

Hur sjukt är det inte hur saker och ting kan bli. Vart går gränsen för vad man ska göra?
Märkligt hur ett slut bara kan ske utan att man hinner fatta vad som hände.

Har nu suttit och kollat runt på olika bloggar. Blir så avis på dem som kan måla sina ögon snyggt. Jag vill oxå kunna göra det. Sminkar mig själv väldigt lite och väldigt tråkigt. Även fast jag ska ut eller vad jag ska göra. Det är bara mascara. Ibland lite ögonskugga i två olika färger. Ljus med lite glitter i och en beige i ljusare ton. Tacka f-n att jag vart sminkad när Jenny gifte sig annars hade jag sett jätte tråkig ut.
Vill kunna göra snyggt med ögonskugga, kajal och mascara och allt annat man använder när man målar ögon snyggt.

Nästa vecka har jag tre dagars jobb samt två dagar veckan efter det. Känns otroligt skönt. Ska bli intressant och känna hur trött jag kommer vara nästa vecka. Är ju van att sova middag. Och gör jag inte det är jag helt färdig efter några dagar och somnar svin tidigt på kvällen. Som igår.. Jag somna typ kl 20.00. Vakna en kort stund senare på kvällen då jag klädde av mig, tvätta mig och alla dem bestyren och gick sen och la mig igen. Hade ändå inga som helst problem att sova middag idag innan vi skulle iväg. Om jag ändå kunde vara lika pigg och hurtig som förr. Då händer det grejer!

Dagen.. Varit på stan med Jenny och köpt doppresent till Hugo. Köpte ny kalender och örhängen samt gjorde ett till hål. Denna gång fick jag det slutgiltiga svaret att det inte alls är bra om jag gör två hål på den plats som är kvar till översta hålet. Det är bäst att endast göra ett till då min "böj" inte "tillåter" två till. Tydligen följer man nån form av böj på örat längt med brosket. Och denna böj tillät inte två hål till. Den kvinna som tog mitt hål gången innan denna (dryga två månaders sen) hade satt det lite tokigt. Vilket jag märker nu. För detta hål känns inte alls i närheten av vad den fööra gjorde. Plus att när jag sov liddag idag hade jag inte några problem att ligga på det örat. Men det kunde jag inte med förra hålet. Inte alls på några dagar. Hade jag haft otur så hade brosket spruckit på det förra. Ojojoj! Inte bra. Man ska ju ha tur i nåt så varför inte helt brosk =P Fick man lära sig nåt nytt även denna dag. Hör å häpna.. Jag köpte inget annat å då var vi inne på Kappahl. Brukar annars alltid komma hem med en hel kasse med nya grejer när jag är på stan med Jenny. Hehe!

När vi kom hem så var det dags för lunch för mig och Julia. Efter lunchen sov vi. När vi vakna var det dags att åka till kyrkan. Hugo döptes idag. Han hade växt massa. Blir bara mer å mer lik sin far. Som Julia då. Hon är oxå mer lik sin far. Hehe!
Till fika vart det smörgåstårta, kakor, chokladtårta med grädde och massa goda chokladbitar. Sen läsk. Allt detta = Inte bra för Therese! Men men.. Första gången som jag åt mindre än jag brukar till middag. Är fortfarande mätt lixom. Shittangittan allså!

Sen när vi kom hem så har det inte hänt så mkt faktiskt. Victor har städat på rummet, spela bandy och ja.. Kollar nu på tv med lördagsgodis.
Bandy.. Fått veta att det heter Floor ball på engelska. Golv boll ? =O Haha!

Nä! Nu ska jag sätta på te, tvätta bort smink och sen dricka te.

En fråga.. Varför kräva saker av andra när man inte kan uppfylla det själv?

Tjingeling Tjoflöjt!

Kommentarer
Postat av: jenny

haha lustigt namn på engelska måste jag säga...

Ja du var duktig som inte shoppade onödiga saker när vi var på stan :D

2010-01-24 @ 16:38:04
URL: http://jennyringdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0