Minus en dag!!

Då är snart måndagen slut. Vilket är skönt. En dag mindre till helgen. Det är dock en tråkig helg som kommer. Victor ska till pappa plus tvättning. Men det är ju skönt när den är över. Då är det som längst tills nästa gång =D
Jag är väldigt trött även fast jag sovid middag idag. Kanske just därför?
Skulle se till att Julia somna så jag gjorde henne sällskap. Jag somnade utan att ha satt alarm =( Inte så bra.
15.40 vakna vi igen och det är alldeles för sent för henne. Detta resulterade i att hon var vaken skapligt länge ikväll. Hon somnade lite efter kl 21 idag =S Aja! Nu har jag lärt mig denna läxa en gång till. No more nap after 3!! -hytter med finger-

Dagen på dagis var bra. Det är nåt med detta dagis som gör att jag inte riktigt trivs med det till 100%. Kan inte sätta fingret direkt på det men nånting är det. Men men. Jag hoppas på förstahandsvalet inom väldigt kort. Vilket inte kommer hända men jag kan ju hoppas =)
Julia verkade inte ha några större problem. Liiiite svårt att slita sig från mig. Var där 09-12 inkl lunch. Hon åt väldigt dåligt med lunch men det kan ha att göra med att hon var väldigt trött.
Något som jag tycker är lite konstigt är att jag ska göra "allt" med Julia under inskolningen. Jag som underhåller (hon leker självklart med andra barn), jag som byter blöja, jag som klär på och jag som matar. Kommer vara jag som lägger henne när hon ska testa att vila där. Är inte det konstigt? Hon vänjer sig ju vid det dagis inkl mamma lixom. Jag trodde det skulle vara som när jag skola in Victor, att jag endast finns i bakgrunden lixom. Aja! Vad vet jag. Tycker bara det är lite märkligt.

Victor följde med en kompis hem från skolan idag. Typ första gången vad jag kan minnas. Han har annars valt att ta med kompisar hit. Denna kompis bor nära så han var hemma på typ 5 min när det väl var dags att ta sig hemåt.
Han känns så stor liten på nåt sätt. Skrämmande. Han är lixom 7år. Shit asså! Minns fortfarande när han var bebis. Han var sååå underbar! Det underbara finns fortfarande kvar. Han lyssnade dock bättre förr. Han har varit väldigt väluppfostrad. Vet inte riktigt vad som hänt. Kan det vara lillasyster? Eller bara allmänt att det inte bara är han och jag? När jag väl sätter igång och tänker på saker som varit och hur det är idag kan jag ofta undra hur det hade varit om jag inte gjort vissa saker, hur hade det då sett ut för mig.
Nåt som ofta kommer upp är hur mitt liv hade sett ut om jag aldrig sa upp mig från jobbet jag hade i Sthlm. Eller om jag inte flyttat ner. Eller om jag bodde kvar i Lambo. Kan sakna lägenheten jag hade där. Eller bott kvar i Ekh. Bodde billigt och bra.
När jag inte mår så tiptop så känns det som jag inte har ett bra liv. Och då menar jag självklart inte familjen utan detaljerna. Det är inte dyrt här men man kan bo billigare. Jag går i vikt men tappar massa på brösten (vilket på ett sätt är bra men det finns en gräns) Jag är arbetslös. Vill för mkt för mitt eget bästa. Saknar saker som inte kommer kommer hända (vissa saker saknar jag men kommer inte göra) osv osv osv osv osv
Det enda jag kommit fram till är, vad man än gör åt saker och vad man än lyckas "skaffa" så är man aldrig nöjd. Ordnar man till det som man är -onöjd- med så finns det annat att gnälla på. Att bitcha om saker var nåt som var en stor del av mitt liv. Har insett att det inte hjälper. Det förvärrar. För då tänker man ständigt och konstant på det och det tynger ner en. Vilket inte är bra. Jag har så det räcker med mind-jobs.

Nu är det dags att avrunda kvällen för att sova. Måste nu ta tag i verkligeheten igen och börja ladda inför nya tag imorgon.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0