Palla jidder lixom!

Jahaja. Ännu en sån kväll som känns tung. Inte alls skoj!

Dagen idag då. Haft inskolning på dagis. Vecka två. Det går lixom inte framåt och det gör mig jätte nervös. Tycker uppriktigt synd om Julia om det inte funkar nästa vecka. Måndag och tisdag är fulla dagar för henne, 07,00-16,30. Hoppas verkligen innerligt att det kommer gå bra. Ska prata med personalen imorgon samt vända mig till rektorn. Detta är lixom inte okej. Det är Julia som kommer lida lixom. Inte okej!!

Sen var det hem och ge henne mellis. Packa badkläder. Ringa några samtal och sen bar det av till simskola. Jag och en annan mamma kör varannan gång. Vet inte varför men jag räknade inte i min tidsplanering att skrapa och borsta bilen. Så vi kom fram lite senare än jag tänkt. Ännu senare blev det då det inte fanns parkering där jag hade planerat. Dem fick gå föra och byra om å så medan jag parkera och betala. Dem var jätte duktiga. Likaså när det var dags att duscha och komma ut. Denna gång var dem inne på herrarnas. dem skötte det galant! Så det kommer dem få göra även (näst) nästa gång. Och (näst) nästa gång. Så länge dem sköter det.

Efter simskola var det bara att åka hem och sätta igång med maten. Efter maten var det bara att göra läxa med Victor för att sen lägga honom.

Swoosch!!!! Nu är klockan över elva lixom. Jag känner verkligen när barnen somnar senare än dem brukar. Men men.. Ska skriva klart sen slagga.

Om jag inte sagt det tidigare så säger jag det nu. Har jag sagt det tidigare så säger jag det igen. Jag har fått jobb. J A G  H A R  F Å T T  J O B B ! ! ! ! !
Ska gå bredvid tre dagar nästa vecka på Aspen (hemtjänst).  Tack Nea för att du fick mitt arsle ur vagnen så jag kunde skaffa jobb!! Två dagar dagtid, 7-16 samt en kväll, 16-21,30. Sen kan dem börja boka mig. Kanoners! Jag är även intressant för en annan att jobba natt. Ännu bättre! Hoppas hon hör av sig. Eller dem rättare sagt. Det är två stycken =D =D Lixom fatta om jag jobbar natt. Då har jag massa tid med barnen och dem kommer ha det underbart. Victor längtar till fritids, vilket han kommer vara på, i lagom dos. Julia.. Ja henne är jag orolig för. Hoppas verkligen det kommer gå bra. Så för hennes del är det ju kanoners alltså! För att inte prata om att det ger ju mer klirr i kassan. Bara bra saker! -håller tummar å tår- 
Sen har även Jimmy fått ett nytt jobb. Det känns som det kommer ordna sig för oss när vi börjar håva in kosing. Får vi bara hoppas att det blir massa massa timmar, minst heltid, så det blir en lön att njuta av =P

Vad ger det att jiddra om samma saker flera gånger? Så många gånger att man t o m vet svaren från motparten. Vet ni.. Jag är så less på det. Jag orkar verkligen inte hålla på att älta samma saker. Lixom, när är det nog med skiten? Det är lixom alltid jag som är den dåliga. Det är jag som aldrig hör av mig. Det är jag som inte bryr mig. Det är jag som är dryg. Det är jag som är kall. Det är jag som... jag jag jag jag jag. Samtidigt som jag utnyttjar. Lixom va fan! Vem orkar ta detta om å om å om å om igen lixom. Inte jag iaf. Som sagt. Jag är less på det. Orkar inte hålla på med sånt längre. Om jag är all denna förbannade skit.. Varför hålla på å jiddra med mig. Hade jag nån i min omgivning som jag tyckte allt detta om skulle jag inte bry mig om denna och bortprioritera denna ur mitt liv. Såna vänner klarar jag mig utan. Och menar man dem inte.. Varför i hela h-vete säga det hela tiden??
Jag pallar iaf inte mer.
Hör ni det, Therese Falkenberg pallar inte mer!
Grattis!

Kommentarer
Postat av: jenny

Jag förstår dig ang dagis.. Hoppas de blir bättre när du pratat med dom där plus rektorn...

Att både du och Jimmy fått nya jobb tycker jag är helt underbart...är super glad för er...

Kram vännen

2010-01-21 @ 07:06:05
URL: http://jennyringdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0