dvala

Alltså jag måste ärligt erkänna att jag har lite turbulens i huvudet. Så många tankar och ingen ro blir det. Kommer inte fram till nånting. Eller jag kommer fram till ganska mkt men det är uppenbarligen svårt för mig att komma till skott. Tänka på konsekvenser.. Det är nytt för mig. Brukar annars bara göra det jag vill så vad är problemet denna gång. Men men..
Finns två personer jag vill ändra massa saker med.. Men det går inte. Av olika anledningar. Men den största är att jag har svårt att komma till skott. Känns som jag inte gör annat än jobbar och sover, lagar mat och leker.
Men nu när jag fått besked att jag inte får jobbet på Hall så kommer jag ha mer tid här i stan resten av året. Så jag funderar på att göra mig själv en "att-göra-lista" som baserar sig med en dag i sänder. Hum..
Har du nåt knep på hur du får saker gjorda?
Vad gör du om det är saker du vill få gjorda som involverar andra? På både positivt och negativt sätt.

Jag har iaf haft fullt upp sen i fredag. För det är sen den dagen jag känner att jag inte gjort ett skvatt. Gick ut och festa för första gången på väldigt länge. Vilket för en gång skull i min alkoholiserade karriär (är inte alkis -asg-) visades. Vart oerhört onykter. Jag kan nog helt ärligt säga att jag aldrig i hela mitt liv varit så alkoholpåverkad. Men fram tills dess så hade vi väldigt skoj, jag och Jenny. Lördagen bestod av sömn hela fm och sen mys med barnen resten av dagen typ. Jimmy åkte till en släktning och hade najs med bad, dryck och god mat. Victor sov med mig och vi hade det najs på kvällen efter Julia somnade med gottgott och film. Underbar kväll med barnen! Julia var en ängel och super mysig oxå. Verkligen perfekt kväll. Det enda som var mindre bra, eller rent ut sagt dåligt var pizzan vi beställde. Den smakade inte bra alls så vi åt väldigt lite. Pengar i sjön.
Söndagen gjorde jag inte mkt. Städa lite och bytta gardiner i tv-rum och kök. Jimmys bror och tjej kom på besök. Var över till Susanne på kvällen.
Måndag jobbade jag natt.
Tisdagen blev Victor sjuk (öroninflammation), dem ringde mig från skolan typ 08.20 så jag sov typ ingenting på hela dagen. På kvällen var det dags att åka och jobba igen. Den natten var ruggit tung kan jag lova. Allt var en ansträngning. Som Jimmy sa "ditt val om du ska jobba natt och riskera att gå in i väggen av trötthet" Gå in i väggen av trötthet kom från mig så det är mina egna ord som han upprepa. Vi var lite sura på varandra på tisdagen då jag ansåg att han var en mindre bra sambo som inte ville komma hem och avlasta mig så jag kunde sova. Medan han tyckte att jag borde förstå att han hade fullt upp på utbildningen då han gjorde igen tre dagar han varit borta (1dag vab för Julia och 2dagar för sig själv =magsjuka/influensa).
Igår blev Julia sjuk i feber och dagis ringde mig. Jimmy åkte då hem från jobbet/utbildningen och hämta henne på dagis. Vilket var underbart. Fixa lunch till Victor och la mig sen. Sov till typ 16.45 eller vad klockan hann bli.

Idag känner jag mig iaf skapligt pigg och så. Känner mig inte längre som att jag är dvala. Haft en kanon morgon. Igår skickade jag ansökningar till sommarjobb/timvik inom psykiatrin och idag ringde en av dem. Den 6e ska jag på intervju. Detta gäller ett gruppboende här i stan. Kanon!

Sonen är ledsen. Måste gå till honom. Nog dags för alvedon!

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0