Till Jocke, Kajsas pappa!

Som ni alla kan se så har både Anna och Jocke givit respons på mitt tidigare inlägg. Anna och Jocke är alltså Kajsas föräldrar. För er som inte orkar kolla igen.. Här är en kopia på vad dem skrivit...
Anna-->Du kan skriva va för skit du vill! Jag bestämmer vad som är bäst för min dotter! Jag känner inte den Therese som du är nu.... Jag trodde aldrig de skulle gå så här långt... men nu har de gjort de och du har bara dig själv att gå tillbaka till för att se vad som gick fel. Jag tror jag är större än gud? Jag tror inte på gud.. jag tror på kärlek och de har du inte visat verken mig eller Kajsa på över tre månader! Du har inte ens bemödat dig att skicka ett sms..... Så nu är de slut med de här! Skriv va för elakt skit du vill.. för jag vet hur de ligger till och jag bryr mig inte hur du vill måla upp de för andra!

bara mig själv att gå tillbaka till för att se vad som gick fel? Så nu är detta endast mitt eget fel? Bergis. Så ruggit åt tapeten att det gör ont i hela jävla mig. Du bestämmer om vad som är bäst för din egna dotter.. Aldrig sagt annat. Anser dock att det är inte din (eller Jockes) ensak att ta bort nån som fadder. Om man kollar upp vad fadder är och vad det innebär så finns det inte nåt som innebär att man ska smöra för föräldrar. Vilket jag hade varit tvungen att göra för att detta skulle fungera. Jag och Anna har pratat miljoner gånger om allt. hon får mig att må väldigt dåligt, jag får henne att må väldigt dåligt. Jag har haft (har fortfarande) en svår depression som jag kämpar med. Vilket hon vet om. Har även förklarat för henne vad detta innebär för egen del, för hennes del, för alla andras del. Inte visat nåt på över tre månader, inte ens ett sms.. Jo för hon är säkert ensam bland alla jag känner som inte hört nåt från mig. inte visat henne eller Kajsa kärlek på över tre månader.. Det har så fan visst det. Pratat om Kajsa med många. Men som dem flesta vet (inkl Anna) är jag handlingsförlamad pga depresson. För att det ska hända nåt (om man nu verkligen kräver handling) så måste man göra den själv. Låter illa. Vilket det är. Men tyvärr, jag kan inte göra nåt åt det. Jag jobbar så mkt på det att jag inte kan hantera nånting annat i min omgivning.
Det absolut värsta i detta är att det är sant. Jag har verkligen handlingproblem, är verkligen svårt deprimerad. Har läkarintyg på att detta är sanning. Har berättat detta för henne, men ändå... då jag inte visat kärlek till varken henne eller Kajsa så tas jag bort som fadder..

Jocke -->Anna är inte ensma om det här beslutet. Även jag har varit en drivande kraft. Jag vill inte ha en person som jag inte kan lita på som fadder till mitt barn.

"Vad i hela jävla helvete gav denna personen befogenhet att bestämma det????"

Vi är Kajsas föräldrar!

"Inte lita på mig? Vad har det med Kajsa att göra?"

Du skojar va? Hon är vårt barn, vi vill ha en person som vi vet att vi kan lita på, som hör av sig, som är delaktig i hennes liv.

Har aldrig sett Anna må så dåligt som igår, så du ska inte tro att det här var lätt för henne!

Du har aldrig sett Anna må så dåligt? Jag kan garantera dig att jag har inte heller mått såhär dåligt. Sen långt innan hösten. Jag kämpar som ett djur för att jag ska få min dag att gå ihop. Dem dagar jag inte jobbar, då jag är hemma med barnen (Victor är inte hemma fram till kl 13,30 då han har skola) dem dagarna.. dem är värst. Då måste jag kämpa för att jag ska engagera mig i att dem får mat på bordet, att Julia får komma ut. Anna har känt avundsjuka mot Susanne då jag lagt ner mkt tid hos henne och inte nåt till Anna. Detta har jag förklarat för henne. Anna har förklaringar till ALLT, och det vet jag med fakta då det är jag som gett henne dem. På kvällarna måste jag kämpa så intetaket hemma lyfter pga agressioner. Jag bär på så mkt att jag inte kan hantera det. Jag vet inte vad som är värst.. Att Anna vill ta bort mig eller att du vill ta bort mig.
Har Anna berättat för dig om min situation? Har hon berättat om dem förklaringar jag gett henne? Har Anna berättat om allt som hon och jag kommit fram till? Har Anna berättat om det väldigt långa samtalet hon och jag hade i höstas ang just allt sånt här som ni nu grundar för att ta bort mig som fadder? Har hon gjort det?
För Anna är så fullkomligt medveten om hela mitt helvete jag har varje dag för att kunna fungera. På detta äter jag medicin för att det ska underlätta. Vilket det gör, men inte tillräckligt. Skulle du nu säga nej till nåt av mina frågetecken så skulle det vara fint av dig att prata med Anna. För att ta bort nån som fadder utan all fakta är inte okej. Inte nånstans. Och skulle det visa sig att du vet allt.. Kanon bra. Då har du ett vattentätt argument till varför du vill ha bort mig. Eller inte. Isf önskar jag förklaring. Detta är inte okej. Jag har inte gjort någonting fel mer än att jag försöker få mitt liv att hålla ihop. Anna VET allt om min situation! A L L T ! !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0