Ha de bra Hej!

Måndag.. Ni som mer eller mindre känner mig vet att jag inte gillar måndagar. Inte heller tisdagar. Men idag är första dagen av två som jag ogillar. Än så länge det positiva med denna dag är att det inte regnar. Igår regna det från morgon till sen kväll. Men inte idag. Än. Barnen var underbara imorse. Lite motstridigheter på dagis men det gick bra. Har upplevt värre om jag säger så. Jobbet flyter på som vanligt. Blir här till kl 16 idag. Just nu är det väldigt lugnt och jag passar på att uppdatera lite.

Helgen har varit lite si sådär faktiskt. Som sagt så regna det hela dan igår och det är ju ganska jobbigt när man har barn. Blir ju "tvungen" att hålla sig inne. Tänkte gå ut en sväng iaf men jag och dottern valde att sitta på henne rum och läsa bok och sjunga lite ist. Gick kanoners. Fick besök en sväng på em oxå så Julia fick nån att leka med. Det vart hon jätte glad över. Sonen är ju inte hindrad av vädret så han var ute i omgångar. Vilket glädjer mig väldigt mkt.
Annars har jag inte gjort så mkt. Varit hemma typ. Åkte ner på stan en sväng med Jenny på fredagen. Det var väldigt najs måste jag säga. Var länge sen jag var där. Hon och jag brukar åka iväg till stan, Ikano eller affären skapligt regelbundet. Men har inte blivit av på sista tiden. Jag tror att jag har blivit mer sparsam med pengarna om jag ska vara ärlig. Vilket aldrig är fel. Eller försent för den delen.
Hade gäster över på öl i helgen. Vart lite kring det men inget som är värt att nämna. Kändes najs med lite besök och ha nån att prata med. Är ensam så mkt. Varit ensam så mkt på sista tiden att jag knappt vet hur man håller ett samtal vid liv längre. Det är mkt tystnad omkring mig numera. Både bra och inte. Nackdelen är ju att jag inte är lika social av mig. Trivs ärligt i tystheten men ibland kan det vara skönt med folk omkring sig. Som i helgen. Då va de najs. Länge sen jag satt ner och umgicks. Tog bara två små cider (33cl tror jag) men det räckte för mig då jag hade barnen hemma. Innan gästerna kom kollade jag, Kristoffer och barnen på film, Trassel. Den var riktigt bra.

Har tagit nya tag ang vikten. Får se om ett par veckor resultatet för denna omgång. Ska även börja cykla till jobbet från nästa vecka. Alltså dem veckor jag inte har Julia. Kan bli intressant. Det är ju trots allt typ dryga milen enkel resa till jobbet där jag har mest tider i sommar. Ca 2mil/dag. Kommer bli svinväl!

denna vecka jobbar jag endast fyra dagar. Ledig imorgon samt helgen. Känner en liten stress över att inte jobba midsommarhelgen. Men jag måste väl vara ledig ibland oxå vid dessa tillfällen. Kommer nog kännas tungt nästa månad då lönen kommer vara mindre över sommaren än jag är van vid. Men det tar jag vid senare tillfälle. För kanske att jag klarar mig iaf lixom. Ordnar sig!

Ha de bra Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0