The day from hell

Måndag. Varför har jag alltid dålig start på veckorna? Måndag och tisdag.. Ena dagen är alltid värre än den andra.
Denna måndag. Morgonen var bra. Trots att vi vakna sent och jag "var tvungen" att köra sonen till skolan. Som för övrigt kom i tid. Allt funkade kanon. Båda barnen skötte sig fint. Solen lyste redan varm så tidigt. Blåste dock mindre skönt. När vi kom hem så lekte vi lite innan det var dags att åka till VC för att kolla om hon är laktosintolerant. Vilket hon är så jag har läkarintyg som styrker detta. Allt rasade när vi skulle gå från läkaren till bilen. Hon total vägrade. Ställde sig utanför läkarens dörr. Och där stod hon. När jag vände för att hämta henne så skynda hon sig upp på en stol som stod där. Satte sig och höll fast i armstödet. Resultatet blev en skikandes unge under armen. Slet av sig jackan när hon väl fick på sig den. Behöll den på efter 4e gången. Kepsen tog hon av å slängde på golvet/marken. När vi kom hem till parkeringen.. Efter att jag fått tinnitus av allt gastande i baksätet så vägra hon gå hem. Stanna till i parken en sväng så hon kunde leka lite. Sen ville hon hem. Trodde jag iaf då hon sa det och gick hemåt. Men väl nedanför trappen totalvägra hon. Åter igen fick jag en skrikandes unge under armen. Väl inne var det dags att börja med lunch så vi skulle hinna hämta Victor som slutar skolan kl 13. Krångel, gap å skrik och vägran.. Men vi kom fram 13:05 så vi var där när han kom. Åkte och handla "foppa tofflor" till honom så han slipper gympadojor i värmen. en kompis följde med hem å stackarn fick stå ut med hennes skrik å gap i bilen. Hela vägen från Skopunkten till Brasken typ. Då hon inte kunde uppföra sig så fick hon inte vara ute mer. Så hemma härja hon ganska friskt. Victor och kompisen var ute och lekte. Innan middag och medans jag laga den så höll hon låda så även Victor sa ifrån. Men inget hjälpte. Hon åkte in på rummet åtskilda gånger. Åt bra. Men när hon ansåg att hon var klar gick hon ut på balkongen och härja. Var tvungen att låsa dörren. Hon vägra att tvätta sig. Vägra att borsta tänder. Allt hände under tvång. Dock hoppa jag över tandborstningen då det blir för grovt (enligt mig) under tvång. Bytte blöja och satte på pyjamas. Nu hade jag fått nog och hon skulle isäng. Kl är nu 18. Hon tar av sig pyjamas hela tiden och efter 3e gången låter jag de vara. Kämpar med henne på alla sätt. Och närmare kl 21 somna hon. Detta mina vänner (och ni andra) är min dag från helvetet! Jag är inte på glatt humör och jag är väldigt bitter. I detta läge är det tur att älsklingen jobbar borta på veckodagarna.
Dessvärre denna vecka så kommer han hem på fredag. Så jag måste klara mig tills fredag. Vilket suger men jag förstår. Saknar honom ju redan när han åker på morgonen.
Och för att göra dagen ännu bättre så var sonen väldigt varm när jag gick in för att pussa honom gonatt. Så jag hoppar innerligt att han inte är sjuk imorgon bitti. Gah! Skulle bara saknas att han blir sjuk. Vill verkligen itne att han blir sjuk. Förlorar så mkt pengar och det har jag inte råd med. Ligger redan efter som det är. Men det ordnar sig. Får jobba arslet av mig när jag är barnledig om några veckor. Så jag kan jobba ikapp. Hoppas iaf!

Victor kommer vara borta från mig från (helgen) v25-30. Varav en vecka är med mormor. Och Julia är hos sin pappa v30-32. Så alla jämna veckodagar har jag möjlighet att jobba massa massa massa då K ändå inte är hemma. Är ju bara jag då =( Och jag gillar ju att jobba så jag hoppas verkligen att jag får massa massa jobb då.

Har sedan i torsdags en "ny" bil. Opel vectra -00. Gått strax under 10' mil så det är aktuellt med kamremsbyte. Bilen är snudd på perfekt för mig. Kunde gått liiiite snabbare.. Det enda problemet är att jag inte har ljud. Kodad. Men det löser sig inom kort, hoppas jag. Lite smågrejer med den oxå men jämfört med min gamla bil så är det inget!

Vi håller på att kollar efter annat boende. Gäller bara att hitta nåt som allt faller på plats med. Än så länge har det inte kommit. Det hus som jag gillade bäst.. Försvann annonsen så jag antar att den såldes vid sidan så det inte var aktuellt. Alternativt så ångra dem sig. Hur som så vart det aldrig visning på den vilket är super synd. Var och kollade på ett hus igår och det var kanon fint. Men både jag och Kristoffer tycker nog att det ligger lite väl långt bort. Lite närmare stan skulle inte skada. Man ska itne stressa när man ska köpa hus. Man ska ju bo där i många många år.

Igår fyllde älskade Kevin 3år. Mega grattis till honom!! <3
Imorgon fyller älskade Jenny 32 år.
På lördag fyller älskade Linus 8år.

Klockan tickar iväg. Dags att göra sig redo för knopplådan. Har inget mer att tillägga mer än att jag saknar min älskling och ser fram emot helgen.

Hej å gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0