börja om?

Inser när jag läser igenom massa inlägg gjorde av mig själv att det är väldigt mycket jag inte skrivit om. Funderar på att börja om med bloggandet. Vet bara inte hur jag ska göra. Eller vilken av alla bloggar jag ska använda. Samtidigt som jag inte vill börja om för mina gamla inlägg har ju ett värde dem oxå. Knepigt!
 
Vill ju egentligen ha en blogg där jag skriver om mina tankar, funderingar och känslor. Det finns tankar å känslor (mm) som man inte pratar om. Vet inte exakt varför.. Det är som att det är förbjudet och man borde skämmas. Men ska inte skämmas över sig själv. Stor skillnad på tex tanke och handling. Att uttala en tanke, fundering eller känsla säger mycket om hur man mår. Hur man har det i sitt liv vid just den sekunden. Jag tycker den är intressant. Säger man den inte medan man har den så kan man inte berätta exakt hur man upplevde det.
 
Anledningen att jag vill börja om är att jag vill ha en där jag är anonym. Det är lättare att nå fram till folk om dem inte vet vem man är. För så fort man vet vem som skriver saker är det lättare att få förutfattade meningar, fördomar eller bara tänka.. "vem är hon att prata om det där".. Eller liknande..

Jag är lyckligt gift och har två barn.. Men bara för man har allt det där så finns det andra faktorer som spelar in hur man mår. Jag vill tex väldigt mkt. Jag vill ha mycket.. Jag vill göra mkt.. Jag vill jag vill jag vill jag vill.. Har åsikter om allt. Mesta dels är det negativt. Men jag har iaf. När det kommer till andra är jag väldigt snabb att komma med en positiv lösning. Jag älskar att grubbla på saker och älskar att diskutera. Men blir lite smått upprörd om personen jag pratar med inte är beredd att se de från fler håll då jag gärna diskuterar från olika vinklar. Men om jag pratar om tex "ditt problem" då funkar de ju inte så.. Då handlar det om dig och vi håller det där. Utan det jag menar är om det är nåt jag vill prata om.. Prata mkt om. Låt säga att jag vill åka luftballong.. Då ska vi kunna prata om det på olika sätt. Hänger ni med? Haha! Mkt svammel..
 
Aja!
Ville bara skriva några rader om att jag läst igenom många av mina inlägg och de lever inte upp till vad jag vill att denna blogg ska användas till. Eller... Jag kan helt enkelt börja använda kategorier så kan jag ha denna blogg till vad som helst. Hum..!? Tåls att tänka på. Nackdelen med det är ju att man måste sätta ord på vad det är man vill få fram.
Men men.. Blir nog bra.

Nu ska jag hämta sonen på skolan å ska vi ha det najs idag. Hoppas bara att han gillar mina planer =)
 
Tjingeling
Trackback
RSS 2.0