Sömn

Det här med att inte kunna sova kan ta knäcken på en. Sömnen är jätteviktig och jag tvivlar på att alla känner till den betydelse. Börjar man rucka på sömnen kan de vara kört. Sömn och kost bör man vara petig med. Oavsett vad folket omkring en tycker. Att jag är vaken nu är egentlige inte konstigt. Jag la mig med barnen igår oxh för mig är det tidigt. Vakna efter sex timmar vilket är "normalt" för mig. Men jag ska somna om. För det behöver jag verkligen efter denna veckas arbete. 

Denna vecka har hittills endast givit mig (när de kommer till min hälsa) ont i magen och dåligt med sömn. Då maken jobbar på annan ort denna vecka är jag ensam. Vilket resulterade i att barnen sovit hos svärföräldrarna. Som i sin tur resultera i mkt flängande för oss. Dem sover där, jag jobbar. Det är i skolan, jag sover. Vi är hemma ett par tre timmar för göra om det igen. Åka dit, stanna en stund, jobba, köra dem till skola, sova, hämta dem, åka dit, stanna en stund, jobba, köra dem till skolan osv osv. Mån-tors. Denna sover vi hemma. Tog med mig barnen igår kväll sen la vi oss i min säng och hängde ihop en stund innan de va sova dags för dem. Jag somna ovaggad oxå. Dock nu vaken. Men jag kommer få några timmar till. Dessa timmar är för mig bonus. Så jag anser att det är vinst på alla sätt. Mys med barnen är värt allt! Dem är mina guldklimpar! Mina älskade små hjärtan! Att bli förälder är det bästa jag gjort och jag älskar det. Väldigt tufft och känslosamt många gånger men det ingår.  Det handlar om hur man hanterar det. 

Med det skrivet så ska jag se till att somna om.

Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0