stress, ångest och samvete

Man känner att man lever när dem tre ovanstående är gifta med varann. Känner ingen stress i den bemärkelsen att pulsen ökar och man stirrar på klockan gånger tusen på en timma.. Utan det är den stress som är inombords. Negativ stress. Känner mig stressad av att jobba natt, trots att det är det arbetspass jag egentligen endast skulle vilja arbeta. Skulle dock inte klara av det. Då är jag ett vrak inom 6 månader. Sover uruselt när jag jobbar natt (eller kvällar). Sover typ inomngenting inför ett nattpass oxh sömnen mellan passen är flera timmar för lite. Pga nätter och kvällar på schemat som jag är ständigt trött.  Hela tiden. Dygnet runt. 

Trots tröttheten kan jag inte sova pga det dåliga samvetet mot min familj, inkl svärisarna. Dem hjälper till mer än gärna när de kommer till mina barn. Det är för dem endast bonus barnbarn men ändå vill dem gärna och ofta hjälpa till. Dock blir de inte lika ofta som dem kanske skulle vilja pga mig. Jag klarar de inte. Jag gillar inte barnvakt. Oavsett om det är mina fantastiska svärföräldrar eller min underbara make. Funkar inte. Känner stress, ångest och dem å liga samvete. Till den jävla grad att det påverkar min sömn. 

Min dem å lig tortera gillar fritids. Hon har roligt med barnen och trivs med personalen.. Så varför jag har vissa problem med att hon behöver vara tills efter kl 15 är för mig högst oklart. Mellan nätterna behöver jag sova till tidigast kl 15. Har alarm på 15. Men det alarmet tjuter då är jag redan uppe och mer eller mindre klar redan. Idag hämta jag henne 15.20. Är så trött så ögonen svider.  Var dock värre imorse och då mådde jag även illa. 

Tack vare att jag trivs så fruktansvärt bra på jobbet så klarar jag av att vara trött hela tiden. Det är lixom värt det. Finns dock perioder då min man ogillar min trötthet då jag somnar med barnen kring sju och är typ död resten av kvällen . Byter deras soffa mot egen säng. Det kan min man tycka är lite tråkigt, men han förstår att det är min trötthet. Det han dock inte förstår är orsaken till min trötthet. Försökt förklara men han förstår inte. Varför jag är trött kan jag förklara, vilket jag nyss gjort.. men det jag emellanåt inte förstår själv är varför det ska vara så svårt. Det är inte konstigt att ha fritids.. det är inte konstigt att ta hjälp av barnvakt.. det är definitivt inte konstigt att maken har barnen.. 
Ja ja.. Nu funkar inte jag logiskt alla gånger. 
Kanske är det för jag tänker för mkt..
Kanske är för jag bryr mig för mkt..
Kanske att jag har min syn hur de ska vara och inte lever därefter.. 

Stress, ångest och dåligt samvete.. Tre ord som förklarar mig när de kommer till att arbeta kvällar, nätter och fel helger. Helgen har jag ordnat. Iaf fram till årsskiftet. Kvällar och nätter går inte att ta bort. Då måste jag byta jobb. Till vadå lixom? 

Dags att packa väskor inför barnens natt hos mina svärföräldrar. Jobbar ju natt denna vecka och maken jobbar i Sthlm. En natt gjord. Två kvar. 

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0