Armbåge, barnmisshandel och svärföräldrar

Jag vet inte om ni andra har tänkt på det nångång men jag stör mig på allt skinn man har runt armbågen. Kan en armbåge vara överviktig? Jag föredrar att sova på mage, kramades med kudden. I många lägen då blir armbågen nerkörd i madrassen och huden, på den del kring armbågen som är ovanför madrassen, blir lixom spänd. Lite knepigt att förklara vad jag menar. Denna utdragna hud kring armbågen är något som efter en stund blir obehagligt vilket resulterar i att man är mer eller mindre tvungen att ändra liggläge. Oftast innebär det att det tar längre tid att somna. Detta "problem" har man ju dessutom för att man inte lyckats somna innan man uppfattar denna obehagskänsla i armbågen. Haha! Låter ju halv knäppt men detta är, i ärlighetens namn, nåt som stör mig.

Läste tidigare ikväll en delning på Facebook angående en 11 - årig pojke som blivit påhoppad av en gång äldre grabbar. Tidigare har liknande händelse hänt en 7 - åring. Jag undrar vart fan vi är på väg nånstans. Det är riktigt skrämmande att sånt här händer. Tvi fan säger jag. När man är barn ska livet leka. Allt vill man och inget vill man. Allt ska man och inget ska man. Det enda man kommer i närheten  av rädsla/skräck ska vara när ens föräldrar kommer på en med bus och svetten lackar och pulsen sticker iväg av nervositet över eventuellt konsekvens. När jag läser såna hemska saker vet jag inte riktigt vad jag känner. Sån frustration att jag fan blir ledsen. Usch!

Denna vecka jobbar jag natt och blivit bortbjuden med familj på middag hos mina svärföräldrar. I tisdags sov min son där (maken jobbade på annan ort och dottern är hos pappa) och innan jag skulle till jobbet bjöd min svärfar på middag. Svärmor var iväg på möten å så. Dem är så underbara att det inte ens går att förklara. Mina barn är inte deras biologiska barnbarn, men det märks inte. Alls! Kanske är en självklarhet.. Men då kan jag upplysa om att det inte alls är en självklarhet för alla.

Jag har läst att en blogg blir bättre om man summerar rubriken med enstaka ord angående innehållet samt att bilder livar upp och ökar intresset. Var så länge sen jag höll på med min blogg att jag kommit ifrån det där med bilder. Jag ska se till att fixa det med bilder. Rubriken är ju inte nåt vidare svårt då det "bara" är att välja ett ord från varje stycke man skriver. På detta sätt hoppas jag även att det blir mindre förvirrande och snurrigt att läsa. Märks med tiden. 

Tack för mig, Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0