Definitioner

Vänner.. Ibland kan man undra vad fokus skulle säga är vän. Vad som krävs för att kunna leva upp det. Inte direkt svårt enligt mig men det finnu tyvärr fler av dem som har svårt med det, vilket är för mig väldigt konstigt. Vad är definitionen på Vän?
 
Att sträva efter perfektion borde vara olagligt. För vad är normalt och vad är perfekt.. Nobody knows! 
Vad är definitionen på perfekt?
 
Borde ta tag i min garderob. Kläder överallt. Ingen ordning. Sortering vore även på sin plats. Sen har vi köket.. Ser ut som ingenting är gjort på väldigt länge. Tvättstugan.. Sortera in kläder på sitt rätta ställe. Hallen.. Skor och allt bråte borde läggas på plats. För att inte glömma resten av huset.. Städning är inte ett bestående resultat. Återkommande syssla och det tar aldrig slut. Perfekt oordning skyller jag på att jag har och tror bestämt att jag börjar med att utforska soffan en stund. Ligga raklång är underskattat och händer inte allt för sällan trots att man är kvinna. 
 
Att vara sig själv är ju det flesta kan skriva under på. Undra om ens egna förklaring på sig själv skulle vara den samma som andras. Alteregot kanske får sig en kyss man sent glömmer. Att leva efter något man anser vara det mest rätta kanske egentligen borde vara en smäll som flyttar en bakåt i tiden?
Vad är definitionen på normal?
 
Att vilja mer är inte att säga att man är missnöjd med det man har. Har klaga på nåt eller nån är inte säga att man är bättre. Men det kan allt för ofta tolkas så. Så slutsatsen är att innan man uttalar något till någon behöver man försäkra sig att denna person är vid gott mod? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0