Nackflås kötthuven och dödsorsak

Det är två saker som tar upp min "tanke tid". Det ena är det senaste heta bland föräldrar. Att uppfostra sina barn. En bloggare startade något enormt bra, enligt mig. Har ni missat det? Sök på meekatt.com. vet inte hur man aktiverar via bloggen. Glömt helt hur allt funkar. Jag tänker såhär.. 
Vafan är ditt/ert problem? Det ligger i ens förälders ansvar att uppfostra sitt/sina barn. Då ingår även tillrättavisning och pekpinnar. Det är när barn får bete sig hur dem vill vi får problem med mobbning osv. Hur (!) kan en förälder anse detta okej? Jag är helt på bloggarens sida ang när någon annan säger till mitt barn. Så länge man gör det med god ton är det kanon. Har dock inte hänt än då jag sköter de där själv, men OM någon skulle anse att mitt barn behöver en tillsägelse av denne, go ahead. Som t.ex. pedagogerna på förskolan som det så fint heter. Dagisfröken föredrar jag. Likaså har lärarna den rätten. Jag är orädd av mig när de kommer till att ställa frågor/ifrågasätta, så en sak kan du räkna med. Du kan behandla mig och min familj på det sätt du anser att du behöver, men om jag tycker nåt, känner nåt eller bara nyfiken vill veta nåt.. så har du mig i nacken. 

Läste även på hennes blogg nånting om att använda avslutet "over and out".. Att det var nån (några?) som inte ansåg att man kunde på ett korrekt sätt skriva så. Fuck you. Jag gör de oxå och inte fan betyder det inte mer än "över och slut på inlägget". Emellanåt tycker jag lite synd om dessa människor som kritiserar henne. För det dem kommenterar.. deras sk åsikt.. Shit pommesfrites asså! Vilka Kötthuve till stolpskott! Ibland asså.. Ibland blir orsaken till existensen av hat, dumhet och orättvisa (osv) något klarare. 

Det andra som tankar cirkulerar kring just nu är döden. Dödsorsak. Läste på fb att en av Idol-killarna avlidit. Sökte och sökte på nätet efter orsak till denna död i så ung ålder. Kunde inte hitta nåt. Aftonbladet mfl har skrivit om att han avlidit men ingenstans kunde jag läsa varför. Frågade en vän om hjälp som är kick-ass bra på att söka.. Det som framkom från olika håll (obekräftat) var överdos. Huruvida detta stämmer eller inte vet jag inte i skrivande stund. Egentligen spelar inte dödsorsak någon roll men jag vart nyfiken. När jag dessutom inte kunde hitta det vart jag mer nyfiken, även lite kritisk till den informationen. Jag hade inte gen aning om vem denna grabb var innan jag läste om hans bortgång på fb. Jag kollar inte på Idol.
Sen nyss.. läste jag ett annat inlägg om hans bortgång och läste då även kommentarerna för att kanske få svar på min "varför dog han" fråga. I den tråden var det en tjej som ställde frågan. Yes, tänkte jag. Men tji fick jag. Hon blev attackerad. Det angår inte alla om varför. Min tanke vart "lägg inte ut offentligt på fb om man inte får ställa frågor". Vilket denna tjej även sa men fick svaret att det är bara respektlösa som frågar. 
Say what?!!?
Jag anser inte det respektlöst mot hans nära och kära. Anser du det?
WTF!! 
Klart som fan man får ställa frågor. Är något offentligt får man givetvis ställa frågor. Men man får absolut inte vara otrevlig eller dum. Men att ställa frågan rakt upp och ner "Varför dog han" anser inte jag respektlöst. Över 300 likes fick hon på sin fråga. Hon fråga det många ville. Heja henne! Dock utan svar. Men men.. Han var ju med på Idol så det svaret kommer nog garanterat. 

Over and out :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0