känslor

Hjärnan.. Känslor.. Det blir lustigt när dessa två inte kommer överens. Kan rent av bli jobbigt. Det slutar med känslomässigt grubbleri. Som tur är slutar det alltid bra men det är något tufft medan det varar. 

Känslor är bra grejer. Att kunna känna är bra. Men när känslor, negativa känslor, uppkommer blir det oftast hinder för något. Kan vara relation med vän.. En arbetskamrat.. En situation i sin helhet.. osv.. Oavsett vad det berör är det knepigt att ta sig ur det. Allt varken vill man eller behöver man prata om. Vissa saker behövs bara accepteras. Sen gå vidare. Komplicerat blir det när det involverar en annan person. Framförallt när man är oense. Eller bara nån känsla som blockar. Ena parten kanske anser att det bara är att gilla läget och gå vidare medan den andre parten vill prata om det. Gärna ingående. Oftast är det så i ett förhållande. Iaf i mitt. De mesta vill jag prata om. Gärna allt. Detaljerna kan variera men att man nuddar ytan på allt. Så funkar det ju inte. Finns även vissa saker jag inte pratar om. Förluster.. Det är inget samtalsämne utan något man accepterar och försöker gå vidare ifrån/med. Oavsett om förlusten är pga dödsfall eller skilda åsikter. 
Eller ja.. Jag skulle väl egentligen kunna säga rent krasst att när det kommer till det privata så det mina bekymmer/problem, alltså min ensak.
Sen hjälper jag gärna till med andras issues. 

I helgen är Alla Hjärtans Dag. En dag jag anser borde tas bort från kalendern. Idiotiskt hittepå tycker jag. Men men.. nu kommer den inte försvinna så då får man leva med det. Detta år har jag sagt till mig själv att jag ska ägna denna dag till barnen. Har lyckan att ha sonen hemma denna helg. Så jag ska kolla över vad som visas på bio. Kanske blir det middag oxå. Åtminstone fika. 

Over and out 

Tjingesvejs 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0