Tunga känslor

Idag ska jag jobba natt 1/2. Egentligen är det tre nätter men natt 3 har jag ledigt för att resa upp till Sthlm. Men istället för att åka upp till min mamma och sova väljer jag att tillbringa natten hos min syster. Saknar henne och hennes son väldigt mycket. Behöver prata om nåt som inte ingår i min vardag så en natt hemma hos henne blir perfekt. Nosa och gosa bebis är nåt jag känner jag behöver. På fredag ska jag få träffa alla mina kusiner, fastrar och farbröder som kommer närvara. Även andra goa människor. Fredagen som närmar sig känner jag av mer och mer. Spontana känsla när jag tänker på fredagen är -jag vill inte-. Det är rädslan som talar. För jag vill. Det som jag inte vill är att acceptera att det faktiskt är sant som inträffat. Har svårt att tala om det. Berätta för en kompis igår vad som hänt och kvällen bestog av att jag mådde dåligt. Som alltid när jag pratar om mig. Pratar jag om sånt som är privat och enligt mig själv "hemligt", mår jag alltid dåligt på kvällen. Varför det är så vet jag inte. Jobbigt som fan är det iallafall. Nyligen fick en av mina kusiner stroke. Det är hennes begravning jag ska på. På fredag äger det rum.
 
Hon fanns där för mig när jag hade det tufft. Hon var den enda som jag kunde prata med utan att må dåligt på kvällen. En underbar person som är alskad av alla som träffat henne. Räckte med en träff så var folk fast i henne. Alltid glad och positiv. Hennes värme och kärlek skulle hon inte behöva uttala egnetligen för den både kände man och såg. Den stöttning och hjälp jag fått av henne går inte att uttala. För oavsett hur mycket jag skulle försöka förklara det skulle det inte vara tillräckligt. 
 
Fredagen skrämmer mig. En liten del av mig önskar jag kunde vara som mitt gamla jag. Bara för 24h. Bara hela fredagen. Sen kunde jag återgå till den jag är idag. Att det skrämmer mig, skrämmer mig ännu mer. 
Begravningen jag var på för närmare 20 år sen.. Den personens frånvaro har jag ännu inte accepterat. Hur kommer jag kunna gå vidare med detta? För hur kan man acceptera att en människa inte längre finns i den verklighet man lever i? 
Jag vet att man kan trösta sig  med att personen alltid finns kvar omkring en och ser en osv osv osv. Men jag tror inte på det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0